عراقچی:

نشست وین سازنده بود

«عباس عراقچی» مذاکره کننده ارشد ایران، نشست کمیسیون مشترک برجام در وین را سازنده خواند.
کد خبر: ۳۵۵۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۴ - 28July 2019

به گزارش گروه بین الملل  دفاع‌پرس، به نقل از خبرگزاری «رویترز»، مذاکره کننده ارشد ایران در نشست کمیسیون برجام در وین مذاکرات امروز (یکشنبه) را سازنده خواند.

عباس عراقچی پس از پایان نشست کمیسیون مشترک برجام میان مدیران سیاسی ایران و 1+4 این دیدار را سازنده ارزیابی کرده است.

عراقچی با بیان اینکه توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل طارق نقض برجام بود، اظهار داشت: مذاکرات در این باره نیز سازنده بوده است.

عراقچی درباره توقیف نفتکش افزود: من نمی‌توانم بگویم که ما همه چیز را حل کردیم اما می‌توانم بگویم که تعهدات زیادی در این نشست داده شد. 

براساس گزارش تاس، در این دیدار قرار بود توافقها و هماهنگی‌های نشست قبلی کمیسیون برجام و روند پیشرفت آنها مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

خبرگزاری تاس می‌گوید که اوایل روز یک شنبه هیات روسی به ریاست سرگئی ریابکوف با همکاران خود از چین، ایران و اتحادیه اروپا دیدارهایی برگزار کرده است. 

عراقچی پیش از برگزاری نشسست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام در وین گفته بود، در طول یک ماه گذشته تحولات بسیار زیادی در حوزه برجام اتفاق افتاده که ضرورت ایجاب می‌کرد که یک دور دیگر جلسه کمیسیون مشترک را به صورت فوق العاده داشته باشیم.

وی افزود: در این یک ماه کاهش تعهدات ایران وارد مرحله عملیاتی شد و گزارشات آژانس در این خصوص منتشر شد، آمریکا به شورای حکام مراجعه کرد و خواست که این موضوع را در شورای حکام مطرح کند و کشورهای اروپایی موضع معقولی را در شورای حکام گرفتند و گفتند جای بررسی موضوعات برجام در شورای حکام نیست و در سازوکارهای داخل برجام است که شامل کمیسیون مشترک می‌شود و از نظر آنها موضوع باید در کمیسیون مشترک رسیدگی می‌شد.

نشست فوق العاده کمیسیون مشترک برجام روز یک شنبه به وقت وین با حضور معاونان و مدیران کل سیاسی ایران و 1+4 (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و با حضور نماینده اتحادیه اروپا و به ریاست سید عباس عراقچی و هلگا اشمید معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در هتل پله کوبورگ شهر وین برگزار شد. نشست قبلی هفتم تیر ماه در وین برگزار شده بود.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها