روایتی شنیدنی از رزمنده حاضر در عملیات «مرصاد»

هرجا که چشم می‌انداختیم منطقه مملو از جنازه منافقین بود، بعد از ظهر همان روز جنگنده های نیروی هوایی ارتش بمباران سختی را در منطقه انجام دادند و بالگردهای هوانیروز به طور مداوم اهداف آنها را یکی پس از دیگری منهدم می‌کردند.
کد خبر: ۳۵۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹ - 29July 2019

نقش لشکر 57 حضرت ابوالفضل(ع) در عملیات «مرصاد»

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، «علی ناصری» از رزمندگان لرستانی حاضر در عملیات مرصاد در خاطرات خود آورده است: همزمان با فرمان ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در رادیو و تلویزیون مبنی بر جلوگیری از حرکت منافقین؛ پادگان امام حسین (ع) سپاه لرستان مملو از جمعیت شد. گردان اول سازماندهی شد و در تاریخ ۶۷/۵/۳ از سمت «کوهدشت» به منطقه «اسلام آباد»  اعزام شدند.

ما هم در قالب گردان دوم غروب روز بعد از سمت پلدختر حرکت کردیم. ظهر فردا در پل سیمره استراحت کرده و توجیه، تذکرات لازم و ساماندهی مجدد انجام شد و نزدیکی های غروب به ۳ کیلومتری سه راهی اسلام آباد رسیدیم. یک قبضه تیر بار دوشکا بر روی خودرو نصب کرده بودیم.

ساعت ۱۱شب باهماهنگی گردان بر روی جاده ای که منتهی به سه راهی می شد و در ۳۰۰ متری منافقین مستقر شدیم. تیربار دشمن بر روی تپه ای بود و مرتب رزمندگان را مورد هدف قرار می داد که باشلیک مداوم آن را از کار انداختیم. در این حین برادر «علی بخشی» تیربارچی ما از ناحیه کمر مورد هدف گلوله قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

 فردای آن روز گردان ما و دیگر نیروها وارد منطقه شدیم و به پیشروی ادامه دادیم. با توجه به پراکندگی نیروها در سطح منطقه امدادرسانی به مجروحین و شهدا به سختی صورت می‌گرفت همچنین یکی از همرزمانم به نام اسداله دلفان از نیروهای بسیجی در عملیات به شهادت رسید.

هرجا که چشم می‌انداختیم منطقه مملو از جنازه منافقین بود، بعد از ظهر همان روز جنگنده های نیروی هوایی ارتش بمباران سختی را در منطقه انجام دادند و بالگردهای هوانیروز به طور مداوم اهداف آنها را یکی پس از دیگری منهدم می‌کردند.

سرانجام در روز ۶۷/۵/۷ منافقین از خدا بی‌خبر و جنایتکار که به خیال خام خود و اربابانشان توهم فتح «تهران» را داشتند با دادن تلفات سنگینی شکست خورده و از منطقه فرار کردند.

اسامی برخی از شهدای لرستانی عملیات مرصاد

در عملیات غرورآفرین مرصاد  304 نفر از رزمندگان ایرانی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که از این تعداد بیش از 77 شهید  مربوط به خطه شهید پرور لرستان است که می‌توان به شهیدان «احمدقاسم‌زاده»، «داریوش مرادی»، «زمان کرمی»، «حمید ابراهیمی» و «سیداحمد میرصفی»، «علی عباس پاپی»، «حمیدرضا ابراهیمی»، «کرم خدا دریکوند»، «سید باقرراد مردیان» و «مسعود صارمیان فرد»، «احمد ملکی»، «بهروز مریدی»، «بنیاد سگوند»، «رحیم قاسمی»، «صادق یار محمدی»، «سجاد سپهوند»، «حسینعلی اسدی»، «پاپی دلفان» و «سیروس دوست محمدی» اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار