ناوگروه ناوگان شمال نیروی دریایی به مسابقات «جام دریا» اعزام شد

ناوگروه منطقه چهارم و ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش برای سومین سال متوالی به منظور حضور در رقابت‌های ارتش‌های جهان «جام دریا ۲۰۱۹»، عازم جمهوری آذربایجان شد.
کد خبر: ۳۵۵۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ - 28July 2019

ناوگروه ناوگان شمال نیروی دریایی به مسابقات «جام دریا» اعزام شدبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار دوم پرویز سلیمی‌پناه معاون تربیت و آموزش نیروی دریایی ارتش امروز در حاشیه آیین اعزام ناوگروه منطقه چهارم و ناوگان شمال نداجا به رقابت‌های ارتش‌های جهان «جام دریا ۲۰۱۹»، در ستاد این منطقه اظهار داشت: این ناوگروه متشکل از ناوهای موشک انداز پیکان و جوشن برای حضور در دوره سوم مسابقات ارتش‌های جهان «جام دریا ۲۰۱۹» به جمهوری آذربایجان اعزام شد.

دریادار دوم پرویز سلیمی پناه با اشاره به حضور چهار کشور ایران، آذربایجان، روسیه و قزاقستان در این دوره از رقابت‌ها، افزود: با توجه به حضور یگان‌های آماده در این دوره از رقابت‌ها از سایر کشورها، در تلاش هستیم این ناوگروه با کسب حداکثر امتیاز به میهن اسلامی بازگردد.

وی به میزبانی دومین دوره مسابقات غواصی عمق ارتش‌های جهان در ایران اشاره کرد و ادامه داد: این دوره از رقابت‌ها نیز به میزبانی جمهوری اسلامی ایران و از ۱۳ مرداد در جزیره کیش همزمان با رقابت‌های جام دریا با حضور ۵ کشور روسیه، چین، ونزوئلا، آفریقای جنوبی، سوریه و ایران آغاز می‌شود.

معاون تربیت و آموزش نداجا با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به دنبال دفاع از مقام اولی خود در رقابت‌های سال گذشته بندر نوشهر است، گفت: تیم روسیه نیز به عنوان یکی از رقیبان قدر ما به دنبال بازپس گیری مقام اولی خود است به همین دلیل رقابت‌های سخت و فشرده‌ای را نیروهای شرکت کننده در این رقابت‌ها خواهند داشت.

وی با بیان اینکه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی برای حضور در رقابت‌های جام دریا از آمادگی خوبی برخوردار است، افزود: تیم تهاجم دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز متشکل از ۴۴ تکاور نیروی دریایی روز گذشته به روسیه اعزام شدند.

دریادار دوم سلیمی پناه به اهداف میزبانی از مسابقات و حضور در رقابت‌های بین المللی نیز اشاره و اظهار کرد: تیم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی دو دوره متوالی در سال‌های ۹۵ و ۹۶ در رشته غواصی رقابت‌های ارتش‌های جهان در روسیه حضور یافت و در پایان سال ۹۶ پس از ارائه گزارش به مقام معظم رهبری، بر اساس تدابیر ایشان میزبانی رقابت‌های جهانی در ایران برعهده ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی گذاشته شد.

دریادار دوم سلیمی پناه تصریح کرد: با توجه به وجود زیر ساخت‌ها و ظرفیت‌های نداجا، برای نخستین بار در سال گذشته میزبانی مسابقات غواصی در نوشهر به ارتش جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و امسال نیز برای دومین دوره متوالی میزبانی این دوره از رقابت‌ها بر عهده نداجا است.

معاون تربیت و آموزش نداجا تأکید کرد: هدف از حضور در این مسابقات، رقابت ورزشی نیست بلکه این مسابقات کاملاً تخصصی و نظامی است که در کنار نمایش توانمندی و مهارت و توانایی کارکنان نیروی دریایی ارتش، آمادگی جسمانی هم به نمایش گذاشته می‌شود.

دریادار دوم سلیمی پناه همچنین گفت: داشتن مهارت، تخصص و علم و دانش از اهمیت خاصی در این مسابقات برخوردار است و این رقابت‌ها علاوه بر تبادل اطلاعات و مهارت‌های خاص بین کشورهای شرکت کننده، ارتقای دیپلماسی نظامی را نیز بین کشورهای شرکت کننده به دنبال دارد.

وی ادامه داد: نداجا به دنبال آن است که صلابت، متانت و تخصص بالای نیروهای مسلح و تعامل و همکاری جمهوری اسلامی ایران با جهانیان را به نمایش بگذارد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها