عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

اقتصاد مقاومتی موثرترین ابزار تقابل با جنگ اقتصادی است

سید فرید موسوی گفت: با تمام اعمال فشار‌ها و تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها برای تضعیف وضعیت اقتصادی ما در دستور کار دارند، بهترین راهکار برای موفقیت در این جنگ اقتصادی، اجرای دقیق و صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری بر آن تاکید شده است.
کد خبر: ۳۵۵۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ - 29July 2019

سیدفرید موسوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص به چالش کشاندن وضعیت اقتصادی کشورمان از سوی دولتمردان غربی اظهار داشت: آمریکایی‌ها درصدد هستند تا به واسطه اعمال تحریم و فشارهای اقتصادی که بر کشور ما تحمیل می‌کنند، مردم ما را در تنگنای معیشتی قرار دهند تا آن‌ها نسبت به اصل نظام و انقلاب اسلامی بدبین و از عملکرد تمام مسوولان ناراضی شوند.

وی در ادامه با توجه به اینکه در این برهه از زمان که غربی‌ها بیش از هر زمان دیگر، اقتصاد کشور ما مورد هدف قرار داده‌اند، تلاش مسوولان برای خلاصی از اقدامات دشمنان را امری ضروری خواند و افزود: در حقیقت مشکلاتی که امروز با آن در تمام عرصه‌ها به خصوص در زمینه اقتصادی دست به گریبان هستیم، مختص به دیروز و امروز نیست؛ بلکه عملکرد ناصحیح برخی مسوولان طی سال‌های گذشته باعث و بانی ظهور این چنین بحرانی بوده است.

موسوی، مسبب اصلی بروز و تشدید مشکلات اقتصادی کشور و معضلات معیشتی مردم را ناشی از ضعف مدیریت برخی مسوولان دانست و گفت: متاسفانه برخی مسوولان در تلاش هستند تا غفلت و عدم مسوولیت‌پذیری‌شان که منجر به تشدید مشکلات شده را به پای اقدامات ضدایرانی دولتمردان آمریکایی بنویسند؛ کسی منکر این موضوع که غربی‌ها برای تضعیف توان اقتصادی ما از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، نیست، اما تلاش این مسوولان در این‌باره مضحک است.

این مقام مسوول کوتاهی مسوولان در خصوص تلاش برای کاهش مشکلات معیشتی مردم را خیانت به ارزش و آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: مسبب تمام گرفتاری‌های امروز جامعه عدم وحدت میان مسوولان و خوی منفعت‌طلبی برخی از آنهاست.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اقدامات رئیس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی که مهم‌ترین آن‌ها اعمال تحریم‌های جدید است، اظهار داشت: فشار و تحریم‌های آمریکا علیه کشور ما از یک طرف و عدم هماهنگی و مدیریت میان دستگاه‌های داخلی باعث شده تا وضعیت اقتصادی ما بیش از هر زمان دیگر با چالش مواجه شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مسوولان باید جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت و کشور را جدی بگیرند، گفت: مهم‌ترین مولفه برای کاهش مشکلات جاری کشور، پرهیز مسوولان از حاشیه‌ها و اختلاف‌نظرهاست؛ لذا حل و فصل بسیاری از مشکلات و بحران‌های موجود در کشور در گرو حفظ وحدت و انسجام میان قوای سه‌گانه است.

وی گفت: یکی از بزرگترین دلایلی که آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند تا اقتصاد ما را با مشکل مواجه کنند، عدم قدرت آن‌ها در رویارویی نظامی با ایران است از‌این‌رو اگر آن‌ها می‌تواستند از جهت نظامی با ما وارد جنگ شوند قطعا لحظه‌ای درنگ نمی‌کردند.

موسوی با بیان اینکه جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران موضوعی انکارناپذیر است، خاطرنشان کرد: با تمام اعمال فشار‌ها و تحریم‌هایی که آمریکایی‌ها برای تضعیف وضعیت اقتصادی ما در دستور کار دارند، بهترین راهکار برای موفقیت در این جنگ اقتصادی، اجرای دقیق و صحیح سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که بار‌ها از سوی مقام معظم رهبری به آن تاکید شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، رسیدگی به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را یکی از بزرگترین وظایف مسوولان دانست و گفت: تدبیراندیشی برای کاهش مشکلات اقتصادی مردم یکی از دستور کار‌های مهم و همیشگی کمیسیون اقتصادی بوده که هم در صحن علنی و هم در جلسه کمیسیون اقتصادی پیرامون رسیدگی به این مشکلات اساسی بحث و تبادل نظر شده؛ بنابراین امیدوارم با عملگرا بودن مسوولان شاهد کاهش مشکلات اقتصادی کشور باشیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار