مدیرکل دفتر مطالعات وزارت خارجه خبر داد:

حضور وزرای خارجه پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و نیکاراگوئه در کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط گرایی

مدیرکل دفتر مطالعات وزارت خارجه با اشاره به حضور گسترده مقامات سابق و فعلی در کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط گرایی گفت: وزرای خارجه پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و نیکاراگوئه از جمله مهمانان حاضر در این نشست هستند.
کد خبر: ۳۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۸ - 06December 2014

حضور وزرای خارجه پاکستان، افغانستان، عراق، سوریه و نیکاراگوئه در کنفرانس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط گرایی

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی دفاع پرس، دکتر مصطفی زهرانی دبیر کنفرانس بینالمللی جهان علیه خشونت و افراطیگری، در نشست خبری این کنفرانس که پیش از ظهر امروز برگزار شد، با بیان این که عامل نشان دهنده پیشرفت کشورها در صحنه بینالمللی پرستیژ، اعتبار و جایگاه بین المللی است گفت: ایران به عنوان قدیمی ترین کشور و ملت دنیا و همچنین با داشتن انقلابی مردمی دارای پیامهای زیادی است که محصول سه دهه انقلاب است و این پیام ها میتواند عامل مهمی برای حرف زدن با دنیا باشد.

وی افزود: چندین دهه است که دشمنان ایران تلاش دارند با ایجاد فضای امنیتی، ایران را تهدید برای جامعه جهانی نشان دهند که طبیعتا فضای امنیتی نشان دادن کشورها عاملی نه برای قدرت مند بودن، بلکه برای خطرناک جلوه دادن کشورهاست

دبیر کنفرانس بینالمللی جهان علیه خشونت و افراطیگری با اشاره به پیام رئیس جمهور در خصوص نفی خشونت تصریح کرد: ریش جمهور با معرفی مسیری به نام امید و اعتدال به مقابله با فاکتور امنیتی نشان دادن ایران رفته است؛ امروز دنیا در قبال خشونت به شکل جدید مستاصل است، و این خشونت در بستر جهانی عاملی است که گریبانگیر همه شده است.

وی با تاکید بر اقتدار روز افزون ایران و تغییر فضای جهانی به نفع این کشور اضافه کرد: پیشتر مخالفین جمهوری اسلامی مدعی بودند ایران بخشی از مشکل سوریه، لبنان و عراق است اما بعد از سه دهه اعتراف دارند که ایران بخشی از راه حل این مساله است.

زهرانی پذیرش ایده رئیس جمهور به نام جهان علیه خشونت و رای مثبت حاضرین مجمع عمومی شصت و هشتم سازمان ملل را ناشی از فراگیری قدرت نرم ایران دانست و تصریح کرد: برگزاری این کنفرانس به همت ایران، نقطه آغازی برای ایجاد و تاسیس نهادی علیه خشونت و افراطی گری است.

وی با بیان این که کشورهایی برای برگزاری نشست های آتی این اجلاس آمادگی میزبانی خود را اعلام داشته اند، افزود: دویست مقاله از مقامات سیاسی و استراتژیک فعلی و سابق کشورهای جهان به کنفرانس ارسال شده که در قالب کتاب به زبان های فرانسوی، انگلیسی و عربی به چاپ رسیده است.

مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بینالمللی ابراز امیدواری کرد خروجی این کنفرانس که در قالب پنل های تخصصی به صورت مناظره ای و مباحثه ای به بررسی مساله خشونت و افراطیگری می پردازد، دستورالعمل اجرائی و راهکاری برای نفی خشونت بر اساس سخنان رئیس جمهور باشد.

وی با بیان این که چهره های قابل توجهی که قابلیت حرف زدن در صحنه بین المللی را داشته باشند، در این کنفرانس حضور دارند، گفت: وزرای خارجه پاکستان، افغانستان، سوریه، عراق، نیکاراگوئه، به همراه مقامات سابقی از پاکستان، نروژ، فرانسه، اردن، و نیز معاون رئیس اجرایی افغانستان و وزرای دیگری از کشورهای اسلامی؛ برخی معاونین وزرای خارجه از آسیا، اروپا و افریقا  و جمعی از اندیشمندان مراکز علمی پژوهشی دنیا در این کنفرانس حضور دارند.

زهرانی در پایان تاکید کرد که کنفرانس حاضر به دلیل نوع برگزرای قدرتمند تر از کنفرانس مونیخ است.

گفتنی است کنفرانس پیش رو 19 آذر ماه در سالن اجلاس سران شروع و در دفتر مطالعات وزارت امور خارجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار