شهید همت در جمع تخریبچی‌های جوان عملیات والفجر3 + تصویر

عملیات والفجر 3 با حضور نیرو‌های ارتش و سپاه پاسداران در ارتفاعات شهر مهران انجام شد که حاج همت نیز به همراه یکی از گردان‌های لشکر 27 محمد رسول‌الله (ص) در عملیات حضور داشت.
کد خبر: ۳۵۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶ - 30July 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، عملیات والفجر 3 با هدف خارج کردن شهر مهران از زیر دید و تیررس دشمن و ارتباط بهتر محورهای دهلران_مهران و ایلام _مهران و بازپس‌گیری برخی مناطق و ارتفاعات حساس از جمله «زالوآب»، «نمه کلان بو» و بخشی از ارتفاعات قلاویزان که باعث تسلط دشمن بر شهر مهران می‌شد، انجام گرفت. پس از عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی مهران، دشمن تا این ارتفاعات عقب نشینی کرده بود، اما در ارتفاعات شمالی و جنوبی شهر مستقر بود. همین موضوع باعث شد تا شهر وضعیت عادی خود را به دست نیاورد و به طور مداوم آماج آتش خمپاره‌ها قرار گیرد.

عملیات در هفتمین روز از مرداد سال 62 با رمز یا الله آغاز شد. 26 گردان از لشکرهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه لشکر و 3 تیپ و یک گردان پیاده از ارتش جمهوری اسلامی ایران توانستند به اهداف خود رسیده و علاوه بر این 509 نیروی دشمن را به اسارت گرفته و بیش از 200 تانک و نفربر، 100 خودرو و بیش از 20 انبار مهمات را منهدم کنند.

18 مرداد در آخرین روز از این عملیات نیز حاج ابراهیم همت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) به همراه یک گردان وارد عمل شد و در نهایت رزمندگان اسلام توانستند مقاومت عراق را درهم شکنند. تصویر پیش‌رو در همین عملیات و پس از آزادسازی ارتفاعات کله قندی به ثبت رسیده است. در این تصویر شهید حاج ابراهیم همت در حلقه تخریبچی‌های لشکر 37 محمد رسول الله که اکثر آنان را جوانان زیر 25 سال تشکیل می‌دهند، دیده می‌شود. در این تصویر شهید علی اکبر حاجی‌پور فرمانده گردان عمار و شهید محسن دین شعاری، فرمانده گردان تخریب این لشکر نیز حضور دارند.

شهید علی اکبر حاجی‌پور از فرماندهان گردان‌های لشکر 27 محمد رسول الله در 14 آبان سال 62 در عملیات والفجر 4 به شهادت رسید و شهید محسن دین‌شعاری فرمانده گردان تخریب لشکر 27 محمد رسول الله (ص) نیز در 15 مرداد سال 66 در ارتفاعات «دوپازا» در غرب سردشت به شهادت رسید.

شهید همت در جمع تخریبچی‌های جوان عملیات والفجر 3+ تصویر

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار