13 غیر نظامی در حمله به یک بازار در یمن کشته شدند

توپخانه ائتلاف سعودی یک بازار محلی را در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله تا کنون 13 کشته و تعداد زیادی زخمی بر جای گذاشته است.
کد خبر: ۳۵۵۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶ - 29July 2019

غیر نظامی درحمله به یک بازار در یمن کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، توپخانه ارتش سعودی امروز یک بازار را در شهرستان «قطابر» در استان صعده در شمال یمن هدف قرار داد که این حمله تا کنون دهها کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

طبق گزارش شبکه المیادین، تا کنون 13 تن کشته از زیر آوار بیرون کشیده شده و آواربرداری کماکان ادامه دارد. همچنین طبق گفته منابع محلی 23 تن تا کنون زخمی شده‌اند که 11 تن از آن‌ها کودک هستند.

استان صعده به علت قرار گرفتن در مرز با عربستان به طور روزانه هدف حملات جنگنده‌ها و توپخانه ائتلاف سعودی قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری سبأ، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در واکنش به این حمله گفت که ائتلاف سعودی این «جنایت» را پس از آن انجام داد که نیروهای یمنی یک پایگاه ائتلاف سعودی را با موشک «بدرF» هدف قرار دادند.

وی تأکید کرد: «نیروهای مسلح یمن در قبال این جنایت دست بسته نخواهند بود و ما قدرت و نیروی خود را برای پاسخ به تجاوزات دشمن افزایش خواهیم داد.»

حملات هوایی و توپخانه ائتلاف سعودی امروز علاوه بر استان صعده، در استان‌های «حجه» در شمال و «الحدیده» در غرب یمن نیز جریان داشت. این در حالی است که استان الحدیده طبق توافق استکهلم سوئد، یک منطقه مشمول آتش‌بس محسوب می‌شود.

در اثر حمله توپخانه‌ای در شهرستان «المیناء» در استان الحدیده، یک تن کشته و پنچ نفر دیگر مجروح شدند.

ائتلاف سعودی از فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ کشور فقیر یمن را برای بازگرداندن قدرت به «عبد ربه منصور هادی»، رئیس‌جمهور مستعفی یمن هدف حملات سنگین هوایی، زمینی و دریایی قرار داده و تا کنون بیش از 50 هزار نفر را کشته یا زخمی کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها