نماینده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح خبر داد؛

پایان تفحص شهدای مفقودالاثر تا سال‌های آینده

«مهدی پورمظفری» گفت: بیش از هزار شهید در مناطق عملیاتی وجود دارند که خانواده‌های این شهدا در انتظار بازگشت پیکر آن‌ها هستند و تلاش می‌کنیم سال های آینده همه شهدای گمنام تفحص شده و به کشور برگردند.
کد خبر: ۳۵۵۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵ - 30July 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، «مهدی پورمظفری» نماینده کمیته جستجوی مفقودین نیروهای مسلح در جلسه مشترک مدیران  ایثارگران نیروهای مسلح سمنان که در اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان برگزار شد، اظهار داشت: خانواده‌های شهدا مفقودالاثر در انتظار بازگشت پیکر شهدایشان هستند و با همکاری نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم ظرف سال های آینده همه شهدای گمنام تفحص شده و به کشور برگردند.

وی ادامه داد: مهمترین موضوع در تفحص شهدای گمنام، جمع آوری اطلاعات نقطه‌ای در تمام شهرستان‌های کشور است که با تشکیل دو کارگروه آمار و ارقام و کارگروه بازخوانی عملیاتی می‌توان به یاقتن پیکر شهدا  سرعت بخشید.

پورمظفری در خصوص  وظایف کارگروه آمار و ارقام بیان داشت: یگان‌های ارتش، سپاه، بسیج، جهاد، ناجا باید تعداد مفقودین خود را در هر شهرستان مشخص نمایند و بحث دوم در این کارگروه بحث خون و نمونه‌گیری از خانواده مفقودین (پدر و مادر، خواهر و برادر و فرزندان شهدا) است  تا با انجام آزمايش‌هايDNA بر بقاياي شهدای گمنام، آنها را شناسايی كنند. 

وی در خصوص کارگروه بازخوانی عملیات‌ها بیان داشت: کارگروه بازخوانی عملیات‌ها با حضور آزادگان، رزمندگان، فرماندهان، پیشکسوتان هر یگان در استان‌ها با هدف مشخص شدن نقاط و مکان‌های قابل جستجو  و شناسایی شهدا برگزار می‌شود.

سرهنگ «محمدحسن سلامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در این جلسه گفت: پیکرهای مطهر شهدای تفحص شده که پس از سال‌ها به آغوش وطن برمی‌گردد، نسیم حیات بخش ایثار و شهادت را در فضای جامعه پراکنده می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها