عراقچی:

مشورت با همه جناح‌های سیاسی افغانستان شرط دستیابی به صلح پایدار است

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران با ابراز تردید نسبت به نیات آمریکا در افغانستان، مشورت با همه جناح‌های سیاسی در این کشور را شرط دستیابی به صلح پایدار خواند.
کد خبر: ۳۵۶۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ - 30July 2019

عراقچی مشورت با همه جناح های سیاسی افغانستان را شرط دستیابی به صلح پایدار خواندبه گزارش گروه سیاست خارجی دفاع‌پرس، خانم «اینگرید هیدن» معاون سیاسی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان که برای رایزنی با مقامات کشورمان در خصوص مسائل افغانستان به تهران سفر کرده است، امروز با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار، وضعیت امنیتی افغانستان و چشم انداز تحولات سیاسی آینده، بویژه انتخابات ریاست جمهوری و روند صلح در آن کشور، مورد تبادل نظر قرار گرفت.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه در این دیدار ضمن ابراز تردید نسبت به نیات آمریکا در افغانستان، با اشاره به لزوم اتخاذ رویکرد منطقه ای و مشارکت فعالانه کشورهای همسایه برای پیشبرد روند صلح با محوریت و مشارکت دولت افغانستان، مشورت با تمامی جناحهای سیاسی آن کشور را شرط دستیابی به صلح پایدار خواند.

وی با رد رویکرد حذفی و یکجانبه گرایانه در روند صلح، تاکید کرد: مشورت با کشورهای همسایه افغانستان و رفع نگرانی آنها تضمین کننده موفقیت دولت افغانستان در اجرای هر گونه توافق صلح خواهد بود.

سید عباس عراقچی همچنین، ضمن حمایت از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در مهر ماه آینده، استفاده از ظرفیتهای یوناما برای کمک به دولت این کشور جهت برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه ریاست جمهوری را بسیار کمک کننده دانست و خواهان ایفای نقش فعالانه سازمان ملل در این زمینه شد.

حضور داعش در افغانستان بعنوان یک عامل تهدید کننده صلح و امنیت در منطقه و لزوم همکاری برای مبارزه با این گروه تروریستی نیز یکی دیگر از محورهای گفتگوی طرفین در این دیدار بود.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار