روایتی از شهید مدافع حرم «خوش محمدی»؛

نبرد مصطفی در «فاو» به شهادتش در سوریه ختم شد + تصاویر

شهید «مصطفی خوش محمدی» جوانی‌اش در دفاع مقدس سپری شد و میانسالی‌اش در جبهه‌های سوریه، او سرانجام پاداش یک عمر مجاهدت خود را در نبرد با تکفیری‌ها گرفت و به شهادت رسید.
کد خبر: ۳۵۶۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹ - 31July 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، شهید مصطفی خوش محمدی متولد سال 1342 در چالوس بود. همزمانی دوران جوانی‌اش با جنگ تحمیلی باعث شد در جبهه‌های نبرد حضور پیدا کند و به سپاهیان لشکر 25 کربلا بپیوندد. او در این دوران در عملیات‌های متعددی از جمله عملیات والفجر8 و والفجر 2 شرکت کرد.

از نبرد فاو تا شهادت در سوریه، پاداش سال‌ها مجاهدت در جبهه‌های حق+ تصاویر

خوش محمدی درباره حضورش در عملیات والفجر 8 و سختی تمرینات آمادگی این عملیات در فیلمی مستند گفته است: «عملیات در زمستان انجام شد که هوا بسیار سرد بود. آموزش آبی خاکی با وجود هوای سرد منطقه و تمرینات شبانه و روزانه در بهمنشیر آموزش‌ها را طاقت فرسا کرده بود طوری که بچه‌ها باید در روز 10 تا 12 ساعت در آب تمرین می‌کردند. ساعت هفت، هفت و نیم شب بود که نیروها وارد آب شدند ساعت 10 و نیم عملیات آغاز شد و الحمدالله نیروها توانستند با هوشیاری و توانایی به داخل جزیره نفوذ کنند و شهر فاو که ماموریت لشکر بود را به تصرف خود درآورند. خدارا شکر با کمترین شهید و مجروح توانستیم وارد شهر شویم و دشمن را غافلگیر کنیم.»

حمله تکفیری‌ها به سوریه باعث شد تا بار دیگر این رزمنده کهنه کار تخریبچی عزم رفتن به جبهه‌های جهاد را کند، از این رو از طریق تیپ 45 جوادالائمه در سمت معاون هماهنگ کننده تیپ 45 و تخریبچی حرفه‌ای به سوریه رفت. او در طی سال‌ها جنگ سوریه بارها برای نبرد با تروریست‌های تکفیری و دفاع از حرم عمه سادات به این کشور رفت و از دی ماه سال 95 چندین بار به به جبهه‌های سوریه اعزام شد.

او سرانجام در مرداد سال 96 پس از پاکسازی سه منطقه درگیر جنگ در حین پاکسازی مقری که شهید محسن حججی در آن به شهادت رسیده بود، نزدیک مرز سوریه و عراق به شهادت رسید. از این شهید مدافع حرم 2 دختر و یک پسر به یادگار مانده است. پیکر این شهید اهل مازندران و ساکن گرگان پس از تشییع در زادگاهش؛ در شهر گرگان به خاک سپرده شد.

در ادامه تصاویری از حضور این شهید مدافع حرم در جبهه‌‎های دفاع مقدس و سوریه را می‌بینید.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها