سفیر ایران در دیدار با وزیر دفاع اسلوونی:

جهان عاری از خشونت و افراط گرایی، راهبرد سازنده سیاست خارجی ایران

سفیر ایران در لوبلیانا با تاکید بر دکترین تعامل سازنده در سیاست خارجی کشورمان مبتنی بر اصل برابری و احترام متقابل، رهیافت بازدارندگی دفاعی کشور را تشریح کرد.
کد خبر: ۳۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰ - 06December 2014

جهان عاری از خشونت و افراط گرایی، راهبرد سازنده سیاست خارجی ایران

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، مرتضی درزی رامندی سفیر کشورمان در لوبلیانا، روز جمعه 14 آذر 93 با "یانکو وبر" وزیر دفاع جدید اسلوونی ملاقات و پیرامون توسعه مناسبات فی ما بین در کلیه زمینهها به ویژه در حوزه دفاعی گفتوگو و تبادل نظر کرد.

سفیر کشورمان با اشاره به آثار مثبت سفر اردیبهشت ماه وبر در مقام رئیس پارلمان اسلوونی به کشورمان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه همکاریهای فیمابین در قالب دیپلماسی دفاعی در حوزههای مشترک تأکید کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در لوبلیانا با تاکید بر دکترین تعامل سازنده در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر اصل برابری و احترام متقابل، تشریح رهیافت بازدارندگی دفاعی ایران و همچنین اشاره به ابتکار عمل و طرح ارائه شده از سوی رئیس جمهور اسلامی ایران «جهان عاری از خشونت و افراط گرایی»، از موضوعاتی مانند تروریسم و افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر بعنوان تهدید مشترک نام برد و ضمن تشریح اهتمام جدی و موثر جمهوری اسلامی ایران در برخورد با این پدیدههای شوم بر ضرورت مقابله جدی و جمعی با این معضلات تاکید کرد.

یانکو وبر وزیر دفاع اسلوونی ضمن اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران بعنوان رئیس وقت پارلمان اسلوونی و دیدار با مقامات عالی رتبه کشورمان، از این سفر به عنوان یک تجربه سیاسی بزرگ یاد کرده و بر توسعه مناسبات دو کشور در کلیه زمینهها تأکید کرد.

وزیر دفاع اسلوونی با اشاره به نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در کمک به تثبیت صلح و ثبات در منطقه، از نگرانی نسبت به گسترش تروریسم و افراط گرایی در منطقه و عواقب خطرناک این معضل برای اروپا سخن گفت.

در این دیدار پیرامون موضوعاتی چون تروریسم، افراط گرایی، جرایم سازمان یافته، مبارزه با مواد مخدر، مهاجرتهای غیر قانونی و بلایای طبیعی تبادل نظر شد و تقویت همکاریهای فیمابین در چارچوب دیپلماسی دفاعی مورد تاکید قرار گرفت.

یانکو وبر در اردیبهشت ماه سال جاری در سمت ریاست مجلس ملی اسلوونی در راس یک هیات پارلمانی - اقتصادی از ایران دیداری رسمی به عمل آورد.

یک هیات تجاری متشکل از روسا و نمایندگان بیش از سی شرکت مهم اسلوونیایی به ریاست رئیس اتاق بازرگانی این کشور، وبر را در این سفر همراهی کردند.

وبر در انتخابات اخیر پارلمان اسلوونی مجدداً انتخاب شد و از سوی میرو سرار نخست وزیر جدید این کشور به سمت وزیر دفاع منصوب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار