«نیمه پلاک برگشتی» رونمایی می‌شود

کتاب تاریخ شفاهی «نیمه پلاک برگشتی» روایت هشت سال جنگ تحمیلی به روایت سردار «یوسف علی هادی‌پور» چاپ شده که در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۳۵۶۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۳ - 31July 2019

به گزارش دفاع‌‌پرس از همدان، به همت واحد اسناد و مدارک دفاع مقدس اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان کتاب «نیمه پلاک برگشتی» چاپ شده که در ایام دفاع مقدس رونمایی و روانه بازار کتاب خواهد شد.

«نیمه پلاک برگشتی» روایت هشت سال جنگ تحمیلی به روایت سردار «یوسف علی هادی‌پور» در قالب تاریخ شفاهی است که با حمایت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان و با تدوین «پروانه شفیعی‌نیا» چاپ شده است.

کتاب نیمه پلاک برگشتی در 435 صفحه و به شیوه پرسش و پاسخ تالیف شده که خاطرات سردار هادی‌پور از دوران کودکی و نوجوانی، ورود به مبارزات انقلاب، جنگ تحمیلی و تشکیل گروه تفحص شهدا پس از جنگ تحمیلی است.

هادی‌پور از جمله فرماندهان بی‌ادعای دوران دفاع مقدس استان همدان است که هشت سال از عمر با عزت خویش را در راه دفاع از آب و خاک این مرز و بوم صرف کرد که ماه عسل این رشادت‌ها و از جان گذشتگی‌ها، تن مجروح این دلاور عرصه جنگ است.

وی از اوایل جنگ تا زمان مجروحیت شان در عملیات کربلای 5، مسئولیت تعاون رزم را بر عهده داشته و با وجود چندین مرحله مجروحیت همچنان در جبهه‌ها حضور داشته که ناخواسته در آغازین ساعات عملیات بزرگ کربلای 5 بر اثر مجروحیت شدید از جبهه و جنگ فاصله می‌گیرد.

هادی‌پور پس از طی دوره نقاهت و بهبودی نسبی هم دست از فعالیت نکشید و با تشکیل گروه تفحص در استان همدان، همچنان به کار خود ادامه داد و موفق شد با جذب افراد داوطلب این گروه را گسترش دهد و بتواند شهدای بی‌شماری را تفحص کند.

شفیعی‌نیا در خلال این کتاب سعی کرده شمه‌ای از دوران کودکی، نوجوانی، مبارزات انقلاب و حضور در جبهه‌های جنگ این جانباز بزرگوار را به تصویر بکشد که حاصل 50 ساعت مصاحبه با سردار هادی‌پور و تحقیق و پژوهش در کتب مختلف دفاع مقدس است.

این کتاب پس از چند ماه انتظار برای چاپ، به ثمر نشست و امروز در انتظار عرضه به بازار است که در ایام هفته دفاع مقدس به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها