کمالی‌پور در گفت‌وگوی تفصیلی با دفاع‌پرس:

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی/ اقتصاد مقاومتی نسخه پیروزی ملت مقابل جنگ اقتصادی است

نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی «راهیان نور» را پیام‌رسان انقلاب اسلامی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی می‌کوشد تا با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، رونق را در تمام عرصه‌های مهم کشور رقم بزند تا در نتیجه منجر به رهایی و خلاصی کشور از کمک و یاری بیگانگان شود.
کد خبر: ۳۵۶۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۱ - 03August 2019

یحیی کمالی‌پور نائب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی و نماینده مردم شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از خبرگزاری دفاع مقدس در گفت‌وگوی تفصیلی با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس در خصوص هدف بزرگ دولتمردان آمریکایی از پافشاری بر مذاکره با کشورمان، تاثیرگذاری فرهنگ و آموزه‌های دفاع مقدس و نقش راهبردی راهیان نور بر خنثی‌سازی توطئه‌های غربی‌ها، تاثیر توان دفاعی بر ایجاد بازدارندگی در مقابل بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی و عملکرد اروپا در برجام و تاثیر این توافق بر اقتصاد کشورمان سخن گفت که این گفت‌وگو از نظرتان می‌گذرد.

دفاع‌پرس: با توجه به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه نه جنگی علیه کشورمان صورت خواهد گرفت و نه ما با آمریکایی‌ها وارد مذاکره خواهیم شد، تحلیل شما از بیانات معظم له در این برهه از زمان که تهدید و تحریم‌های آمریکا علیه ملت و کشور ما افزایش یافته است، چیست؟

در حقیقت وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی که به عنوان شخصیت برجسته مذهبی، تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی را از نگاه اهل بیت (علیه السلام) دنبال می‌کنند، مطمئناً قدرت معنویت حاکم بر قلب ایشان مافوق قدرت‌های نظامی و جنگ‌های منطقه‌ای است؛ ایشان وقتی که با طمانینه و آرامش خیال از عدم درگیری و جنگ آمریکا با کشورمان صحبت می‌کنند، در عالم واقع نشانگر اضمحلال دشمن و ضعف در توان بدخواهان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی است. مطمئنا کلام ایشان برای اهل بصیرت و اهل معرفت راهگشا است؛ در حقیقت در این برهه از زمان که ادعا‌ها و یاوه‌گویی‌های دولتمردان آمریکایی علیه جمهوری اسلامی تشدید یافته، فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی منجر به آرامش خاطر آحاد جامعه شد؛ در واقع واکنش‌های امروز آمریکا و متحدانش علیه ملت و کشور ما نشأت گرفته از قدرت دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است. چرا‌که به واسطه بصیرت و اقتدار رهبر معظم انقلاب اسلامی، قدرت دفاعی نیرو‌های مسلح و وحدت مردم با مسوولان، ترس و وحشت را بر دولتمردان غربی غالب کرده است.

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی است/

در خصوص مذاکره با آمریکایی‌ها و با توجه به تجربه گفت‌وگو و عملکرد ما با آن‌ها در توافق برجام، اینکه هنوز هم عده‌ای در داخل کشور مسئله مذاکره با آنها را پیش می‌کشند و این اقدام را راهکار کاهش مشکلات جاری کشور قلمداد می‌کنند، این موضوع ضمن اینکه هرگز محقق و اجرایی نخواهد شد، اما خوی غربگرایانه برخی از مسوولان داخلی کشور را نشان می‌دهد؛ همین مسئله یکی از چالش‌ها و آفت‌های بزرگ پیش روی انقلاب اسلامی است؛ چراکه هدف بزرگ و مهم دولتمردان آمریکایی از مطرح کردن مسئله مذاکره با ایران، گفتمان در خصوص برجام و مسئله هسته‌ای نیست؛ لذا ضمن اینکه آن‌ها خواهان دستیابی ما به ثمرات برجام و هم‌چنین فواید فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای نیستند، اما این دو مقوله را بهانه‌ای برای مذاکره با ما کرده‌اند تا به واسطه مذاکره، اهداف، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی را هدف قدار داده و بتوانند راه‌های تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی را مسدود کنند.

در واقع آن چیزی که امروز دشمن از ما می‌خواهد پایان یافتن ارزش‌های انقلاب اسلامی است؛ لذا با توجه به هدف غربی‌ها از مطرح کردن مسئله مذاکره با ما و پافشاری بر تحقق این موضوع، تنها راه پیروزی در برابر توطئه‌های آن‌ها، مقاومت است؛ چراکه امروز دشمنان جمهوری اسلامی به خوبی دریافته‌اند که امنیت، آسایش و اقتدار ما برگرفته از آموزه‌های دوران دفاع مقدس و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، ما باید به این باور قلبی که مذاکره راهگشای مشکلات کشور نیست، برسیم و بدانیم که تنها هدف غربی‌ها از مذاکره با ما خدشه وارد کردن به ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

دفاع‌پرس: با توجه به اینکه دشمنی آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی ایران تمامی ندارد و در برهه‌های مختلف، شکل و شمایل این دشمنی‌ها متفاوت می‌شود، که نمونه آخر آن فرستادن پهپاد جاسوسی بالای سرمان بود، عده‌ای در داخل کشور ساقط شدن این پهپاد را خطری برای سیاست خارجی کشورمان اعلام کردند و بر این باورند که اگر ما در مقابل آمریکا قدرت‌نمایی کنیم در سیاست خارجی با مشکلاتی مواجه خواهیم شد، تحلیل شما از این‌گونه ادعا‌ها چیست؟

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی است/

اقدام اخیر آمریکا در تجاوز هوایی و ارسال پهپاد فوق مدرن و رادار گریز نقض حاکمیت ملی ایران به شمار می‌رود و به لحاظ قوانین بین‌المللی برای این کشور تبعاتی به دنبال دارد؛ لذا ساقط شدن پهپاد جاسوسی این کشور علاوه بر اینکه بهترین و شایسته‌ترین اقدام بود، قدرت ما را به کرات به نمایش گذاشت و به غربی‌های متجاوز این هشدار را داد که جمهوری اسلامی در مسیر حفظ و ارتقای امنیت ملت و کشور هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. آن‌هایی که اینگونه دلاورمردی و حماسه‌سازی‌های نیرو‌های مسلح کشورمان در مقابل گستاخی‌های غربی‌ها را مانعی برای پیشبرد اهداف و برنامه‌های سیاست خارجی می‌دانند، ضعف کار را در خودشان جست‌وجو کنند تا بتوانند مقتدرانه اهداف و برنامه‌های سیاست خارجی را پیش ببرند. قطعا جمهوری اسلامی ایران با در دست داشتن مدارک و مستندات باید موضوع را با قاطعیت به شورای امنیت برده و در سطح افکار عمومی جهان به صورت گسترده‌ مطرح کند، بدیهی است وجود ادله و مستندات لازم می‌تواند آمریکا را از منظر افکار عمومی تحت تاثیر قرار داده و حتی به انزوا بکشاند. عمل آمریکا در ارسال پهپادجاسوسی خلاف موازین بین‌المللی و تجاوز آشکار به ایران است که باید با قدرت تمام دنبال و مستندات در اختیار رسانه‌های جهان قرار داده شود تا سریعا با مراجعه به شورای امنیت از همه ابزار‌های لازم در جهت رسوایی آمریکا و عدم‌پایبندی این کشور به قوانین بین‌المللی استفاده شود.

مسوولان نظامی آمریکا به دلیل ویژگی‌های این هواپیمای پیشرفته رادار گریز آن را جهت جاسوسی راهی ایران کردند که با سرنگون شدنش جمهوری اسلامی ایران آزمایش قدرت آمریکا را به چالش کشید و توان نظامی و پدافند هوایی را به معرض دید گذاشت. براساس گزارش‌های موجود هنگام اعزام هواپیمای جاسوسی به ایران آمریکایی‌ها در حالت آماده باش، لحظه به لحظه سرنگونی پهپادشان را رصد کرده‌اند و قطعا سرنگونی پهپاد برای ژنرال‌های پنتاگون بسیار غافلگیر کننده بود. این موضوع نشان‌دهنده توان فوق‌العاده ایران در جنگ الکترونیک و مقابله با هواپیما‌های پیشرفته آمریکاست، بی‌تردید توان نظامی ایران عامل بازدارنده‌ای در برابر تجاوز آشکار آمریکا به ایران است. یکی از موارد مهمی که باعث شده در روابط سیاست خارجی به نحوی نگاهمان به بیگانگان باشد و در رفتار با آن‌ها محتاطانه عمل کنیم، عدم اتکا به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی خودمان است؛ چراکه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که ۹ درصد منابع کل دنیا را در اختیار دارد و این در حالی است که یک درصد از جمعیت جهان را داریم. این نشان می‌دهد که وضعیت نامساعد کشور در زمینه اقتصادی ریشه در ناتوانی، ضعف و سیاست‌گذاری‌های غلط برخی مسوولان دارد. در حقیقت اگر عزم جدی در تمام مسوولان در مسیر رونق امور کشور در تمام عرصه‌ها با اتکا به داشته‌ها و ظرفیت‌های داخلی وجود داشت، قطعا از همکاری و کمک کشور‌های اروپایی که در اصل خیرخواه ما نیستند، بی‌نیاز بودیم.

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی است/

دفاع‌پرس: اقتصاد مقاومتی و اجرایی شدن اهداف و سیاست‌های این مسئله یکی از مهم‌ترین تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای کاهش مشکلات اقتصادی کشور است، نظر و تحلیل شما در این خصوص چیست؟

اگر نگاه ما به اقتصاد مقاومتی، نگاه خودباوری و خوداتکایی باشد مطمئناً نگاه‌های ریاضتی و تحقیرآمیز که گا‌هی از سوی برخی مسوولان مطرح می‌شود که البته مانعی برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، کنار می‌رود؛ وقتی صحبت از اقتصاد مقاومتی می‌کنیم یعنی بهره‌وری در کالا‌های داخلی، یعنی کیفی‌سازی، یعنی بهینه‌سازی مصارف انرژی، اینکه ما سرانه تولید را با مصرف‌مان هماهنگ کنیم؛ یعنی ما در حوزه‌های ریل‌گذاری سیاست‌های اقتصادی به نحوی عمل کنیم که مسیر قطع نیاز به بیگانگان در داخل کشور، دنبال شود. در حقیقت اقتصاد مقاومتی به معنای در تنگنا قرار گرفتن مردم و ریاضت کشیدن آن‌ها نیست، اقتصاد مقاومتی می‌کوشد تا با اتکا به ظرفیت‌های داخلی، رونق را در تمام عرصه‌های مهم کشور رقم بزند تا در نتیجه منجر به رهایی و خلاصی کشور از کمک و یاری بیگانگان شود. لذا یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث می‌شود تا ما محتاج و وابسته به هیچ کشوری نباشیم تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

در نتیجه باید تمام مسئولان فارغ از هرگونه حاشیه‌پردازی و سنگ‌اندازی در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، معنای واقعی این امر مهم را درک کرده و برای اجرایی شدن این مسئله مهم اهتمام ویژه بورزند؛ اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی محقق شود باید در راستای تعریف رهبر معظم انقلاب اسلامی از اقتصاد مقاومتی مبنی بر اینکه اقتصاد مقاومتی تکیه‌ بر توانایی‌ها، نیرو‌های داخلی، همکاری و همدلی مردم و مسئولان است، حرکت و در زمینه‌های مختلف از تجربیات دنیا استفاده کنیم. اقتصاد مقاومتی به معنای ریاضت اقتصادی نیست که به عموم مردم بگوییم کم بخورید، کم بپوشید، گرسنگی بکشید، بلکه درعین‌حال در اقتصاد مقاومتی نگاه ما این است که مردم در یک سطح قابل قبولی از زندگی قرار بگیرند؛ اقتصاد مقاومتی به آن معناست که درعین‌حال از بنیان‌ها و توانایی‌های داخلی کشور استفاده شود و به دانش داخلی تکیه و اعتماد کنیم. امروز کشور دارای نیروی انسانی کارآموخته و کارآزموده است بنابراین لازم است تا مردم در مقابل تهدید‌های دشمن صبور باشند. امروز باید از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم؛ چراکه جایگاه برخی از ظرفیت‌ها در حال حاضر در کشور خالی است و بنابراین با استفاده از این ظرفیت‌ها می‌توان از بن‌بست‌های موجود که به واسطه اقدامات دشمنان برای ما به وجود آمده، خلاص شد. باید باور قلبی داشته باشیم که تلاش در مسیر تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه می‌توانیم منجر به رونق تولید ملی شویم، می‌توانیم در کم اثر کردن آثار مخرب ناشی از اعمال تحریم‌های دشمنان به شدت تاثیرگذار باشیم.

دفاع‌پرس: یکی از برجسته‌ترین فعالیت‌های فرهنگی کشور در نهادینه کردن ارزش‌ها و آرمان‌های دوران دفاع مقدس و هم‌چنین در بحث خنثی‌کردن تهاجم فرهنگی غربی‌ها، مسئله راهیان نور است، شما به عنوان یک آزاده و رزمنده دوران دفاع مقدس تا چه میزان این حرکت ارزشی و فرهنگی را موثر می‌دانید؟

هر انقلاب و هر نهضتی برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های خود نیاز به پیام‌رسانی دارد؛ لذا یکی از راهکار‌های مهم و اساسی و از جمله پیام‌رسان‌های مقتدر در حفظ ارزش‌های دوران دفاع مقدس، همین مسئله راهیان نور است که دست‌اندرکاران و متولیان این ستاد انقلابی با روحیه جهادی می‌کوشند تا مبادا تهاجم فرهنگی دشمنان منجر به کم رنگ شدن حماسه‌های حماسه‌آفرینان در جنگ تحمیلی شود.

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی است/

یکی از اهداف مهم راهیان نور پیوند زدن و انس دادن نسل جوان امروز که دوران جنگ تحمیلی را درک نکرده با رزمندگان و شهدای دوران دفاع مقدس است؛ چراکه پیوند این دو نسل علاوه بر این که منجر به حفظ و ارتقای ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس می‌شود، باعث شکست توطئه‌های دشمنان علیه باورها و اعتقادات نسل جوان نیز می‌شود؛ در حقیقت ما زمانی می‌توانیم نسل جوان امروز را با رزمندگان و شهدای دفاع مقدس آشنا کنیم که این جوانان را به مناطق عملیاتی برده و تمام وقایع و حماسه‌سازی‌های رزمندگان را یک به یک برای آن‌ها شرح دهیم، آن‌ها باید بدانند رزمندگان با چه شرایط دشواری برای امنیت امروز کشورمان جهاد کردند. لذا کوتاهی از این مسئله بسیار مهم باعث می‌شود که دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در مسیر تحقق اهداف‌شان که همان کم‌اثر جلوه دادن دفاع مقدس در ذهن نسل جوان است، موفق شوند.

راهیان نور به شدت در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاثیرگذار است و در واقع یکی از اقدامات ارزشی و انقلابی است که پس از دوران جنگ تحمیلی در ادامه دادن مسیر شهدا موثر بوده است و تا زمانی که این نهاد ارزشی در مسیر تحقق آرمان‌های دفاع مقدس خالصانه کار می‌کند و در مسیر شهدا قدم می‌گذارد، قطعاً دشمنان ما در تحقق اهدافشان به خصوص در زمینه فرهنگی ناتوان خواهند بود؛ لذا باید تمام مسئولان و به خصوص قوای سه گانه، این‌گونه نهاد‌های ارزشی و انقلابی را مورد حمایت ویژه قرار داده تا بتوانند موانع را از پیش روی خود برداشته و به شدت در پیشبرد اهداف و سیاست‌های مورد نظرشان که در مسیر حفظ و ارتقاء ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی است، اقدام کنند. برای نسل بعد از جنگ هیچ راهی ماندگارتر و پایدار‌تر از بیان خاطرات وقایع دوران دفاع مقدس نیست لذا باید تمام توجه مسئولان به انتقال رخداد‌های جنگ تحمیلی به نسل جوانی باشد که کمتر اطلاع و آگاهی از دوران دفاع مقدس دارد.

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی است/

ما برای اینکه داوطلبان و محبان رزمندگان و شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس بیشتر با مناطق عملیاتی و محل شهادت رزمندگان آشنا شوند، ابتدا باید شهید و خصوصیات اخلاقی و رفتاری‌اش را به آن‌ها بشناسانیم، به عنوان مثال ما اگر نسل امروز را با شهید چمران آشنا کنیم در مرحله بعد به هنگام بازدید از مناطق عملیاتی می‌توانیم دهلاویه و هرآنچه که در این منطقه به وقوع پیوست را برای بازدیدکنندگان اردو‌های راهیان نور شرح دهیم. یکی از راه‌های برقراری ارتباط بازدیدکنندگان اردو‌های راهیان نور با شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس این است که در هنگام بازدید از هر منطقه عملیاتی، تصاویر و یا حتی فیلم‌های ضبط شده از دوران جنگ در همان منطقه را برای بازدیدکنندگان به نمایش بگذاریم تا بدانند که رزمندگان در این مناطق چه دلاورمردی‌ها و مجاهدت‌ها کردند تا دشمن نتواند یک وجب از خاک کشورمان را تصاحب کند.

دفاع‌پرس: با توجه به فرا رسیدن سالروز ورود آزادگان به میهن و اینکه شما هم از جمله آزادگانی هستید که در جایگاه نمایندگی مجلس قرار دارید، خاطره‌ای از دوران اسارت خود تعریف کنید.

بنده کلاس سوم راهنمایی بودم و در آبان سال ۶۱ در حالی‌که یک‌ماه از این مقطع تحصیلی را پشت سر گذاشته بودم، در بسیج اسم‌نویسی کردم و به دلیل اینکه سن کمی داشتم از حضورم در جبهه ممانعت کردند، اما مانند خیلی از نوجوانان رزمنده، با دست‌کاری در شناسنامه سال تولدم را از ۴۸ به ۴۵ تغییر دادم و توانستم رضایت مسوولان بسیج که رزمندگان را به جبهه اعزام می‌کردند، جلب کنم؛ حدود یک ماه در کرمان آموزش نظامی دیدم و سپس راهی جبهه شدم. حدود شش ماه در جبهه بودم و در عملیات‌های محرم و والفجر یک شرکت کردم و نهایتا در عملیات والفجر ۲ در بیست و دوم فروردین ۶۲ در حالی‌که از ناحیه دست و صورت مجروح شده بودم در سن ۱۳ سالگی اسیر شدم.

هنگامی که اسیر شدم عراقی‌ها خواستند به من تیر خلاص بزنند، چون به شدت زخمی شده بودم و آن‌ها نمی‌خواستند که مجروحین را عقب ببرند و شاهد بودم که رزمندگان مجروح ما را همان جا به شهادت رساندند؛ هنگامی که می‌خواستند به من هم تیر خلاص شلیک کنند، یکی از آن‌ها که اهل سودان بود به زبان عربی گفت که این بچه را نکشید لذا مرا به عقب بردند. چیزی که متناسب با امروز می‌توانم از خاطرات اسارت برای شما بازگو کنم این است که اسرا، تحت سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گرفتند و درد‌ها و رنج‌های بسیاری را متحمل شدند. به یاد دارم در یکی از روزها، یکی از همرزمان ما را که از نخاع آسیب دیده بود و قدرت حرکت نداشت، برای استحمام آماده کردیم. ما از ۲۴ ساعت شبانه‌روز فقط دو ساعت می‌توانستیم به هواخوری برویم و از آن‌جایی که در آسایشگاه حمام و سرویس بهداشتی نداشتیم، تمام زمان هواخوری‌مان برای استحمام و دستشویی رفتن صرف می‌شد؛ اینکه گفتم استحمام خبری از آب گرم نبود، بلکه با مقدار کمی آب سرد و صابون‌های کیلویی ارتشی که تماماً به پوست می‌چسبید خود را می‌شستیم و، چون زمان کم بود هر ۱۰ نفر با هم استحمام می‌کردیم که زمان به همه برسد. در همین شرایط سخت، ما نوبتی همرزم خود را که قطع نخاع بود به حمام می‌بردیم.

یکی از شب‌ها دیدیم و شنیدیم که او مشغول دعا و گریه است و از خدا می‌خواست که این روزها، روز‌های پایانی عمرش باشد، همگی از دیدن این صحنه ناراحت شدیم. روز بعد او حالش خراب و به شدت دچار بیماری شد. در اردوگاه فقط زمانی به داد اسرا می‌رسیدند که آن‌ها در حال مرگ قرار داشتند و ما وقتی با حال وخیم این رزمنده مواجه می‌شدیم، فریاد می‌زدیم: «یا سیدی، واحدنا قریب الموت».

«راهیان نور» پیام‌رسان انقلاب اسلامی است/

وقتی که بعثی‌ها آمدند تا این رزمنده را به بیمارستان منتقل کنند، ما به او امید می‌دادیم و می‌گفتیم که ان‌شا‌ءالله بهتر و سالم می‌شوی و برخواهی گشت. او گفت: اینطور نیست، دکتر اردوگاه از دست من عاصی شده و به من گفته اگر دفعه بعد با این وضع به اینجا بیایی زنده برنخواهی گشت! وقتی که او را به بیمارستان بردند و پس از چند روز که خبری از او نشد، یکی از بچه‌ها خود را به مریضی زد و ما نیز طبق روال فریاد زدیم تا سربازان او را به بیمارستان منتقل کنند. او تعریف می‌کرد که نزدیک به کمپ پزشکی موصل بودیم که به سرباز بعثی گفتم یک سوال دارم! سرباز به من توهین کرد، اما اصرار کردم تا بالاخره گفت: سوالت چیست؟ گفتم برای آن اسیر قطع نخاعی که چند روز پیش به اینجا آورده شد چه اتفاقی افتاد؟ گفت: او مُرد. بعد دوباره گفتم یک سوال دیگر دارم که با پوتین محکم به صورتم کوبید. باز گفتم اشکالی ندارد هر چقدر می‌خواهی بزن، من بلند نمی‌شوم، فقط خواهش می‌کنم مرا به اتاقی که او در آن بستری بود ببر. سرباز عراقی کتک زنان من را وارد اتاق کرد و هر چه گشتم چیزی از وسایل او برای یادگاری و نگه‌داری پیدا نکردم، اما بالای تخت با نوشته‌ای بر روی دیوار رو به‌رو شدم که او با ناخن نوشته بود «اسرای مظلوم ایرانی که گذرتان به این جا می‌افتد، بدانید که به خدا من را کشتند».

این انقلاب و این نهضت به پیروزی نمی‌رسید، مگر با قطره قطره خون رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس؛ لذا هرگونه غفلت مسوولان نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس خیانت به خون رزمندگان و شهدایی است که برای آسایش امروز ما از جان خود هم مضایغه نکردند.

انتهای پیام/ ۱۵۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار