نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان:

علت اصلی پیدایش تحجر جداکردن قرآن از ولایت است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان علت اصلی پیدایش تحجر را جداکردن قرآن از ولایت دانست و گفت: نقطه آغاز انحرافات فکری، عقیدتی و سیاسی جداکردن ولایت از قرآن است.
کد خبر: ۳۵۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ - 31July 2019

علت اصلی پیدایش تحجر جداکردن قرآن از ولایت است

به گزارش  دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله «سیداحمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان ظهر امروز در هفتمین دوره مسابقات قرآنی قوه‌قضاییه در استان لرستان ضمن تأکید به اینکه فضای جامعه ایرانی، فضایی قرآنی‌ است، اظهار داشت: ما در جامعه ایرانی شاهد نورانیت قرآن کریم هستیم و یکی از محافل نورانی در جامعه همین محفلی است که قوه‌قضاییه با حضور حافظان و قاریان قرآن برگزار می‌کند.

وی با بیان اینکه حیات و زندگی واقعی بشر در معنویت است، افزود: امروزه همه انسان‌ها به این نقطه رسیده‌اند که زندگی مادی جز زجر و تباهی چیز دیگری نیست.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: بسیاری از انسان‌های غرب‌زده و غرب‌گرا که غرق در مادیات هستند نیز به‌دنبال راه نجات هستند و از ثروت، پول، مکنت و امکانات رفاهی زده شده‌اند و در جست‌وجوی برآورده‌کردن نیاز زندگی ابدی خود هستند.

وی ضمن اشاره به اینکه معنویت می‌تواند به زندگی انسان ارزش و تعالی ببخشد، بیان کرد: معنویت می‌تواند دست انسان را بگیرد و راه تقرب به خدا را نشان دهد.

میرعمادی گفت: معنویت تمامی نیازهای روحی و اخروی انسان را برآورده می‌کند و بین همه انسان‌ها با دین‌های مختلف یک اتفاق‌نظر وجود دارد و آن هم زندگی واقعی در معنویت است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تأکید به اینکه معنویت در آن چیزیست که پیامبران الهی از سوی خدای متعال برای بشریت آورده‌اند، تصریح کرد: علت همه مشکلات بشر این است که کتاب آسمانی به‌دست نااهلان افتاد و دچار انحراف و کجی شدند، این خطر همیشگی در طول تاریخ وجود داشته‌ است.

میرعمادی اظهار داشت: مسلمانان اعتقاد دارند که منبع معنویت قرآن کریم است و این کتاب آسمانی یک چشمه زلال و پاک بوده که می‌تواند زندگی را شست‌وشو دهد و حقیقت را به انسان نشان دهد.

وی افزود: اگر قرآن کریم به‌دست اهلش سپرده نشود مسلمانان نیز سرنوشت کسانی را خواهند داشت که از معنویت جدا و منحرف شده‌اند، بنابر این قرآن باید در کنار عترت باشد و به‌دست مفسرش برسد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان علت اصلی پیدایش تحجر را جدا کردن قرآن از ولایت دانست و عنوان کرد: نقطه آغاز انحرافات فکری، عقیدتی و سیاسی جداکردن ولایت از قرآن است.

وی بیان کرد: عامل اصلی سستی در دین، پیدایش نفاق و تحجر دوری از ولایت بوده و اگر امروز در ایران اسلامی شاهد شکوفاشدن قرآن و قدرتمندی اسلام در برابر کفر جهانی هستیم به‌علت وجود سایه ولایت است.

میرعمادی گفت: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون موفق است و به قرآن چنگ زده و قرآن را عامل انسجام می‌داند به این علت است که قرآن کریم را در کنار ولایت دارد.

‌انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها