شکست خط مقدم دفاعی جبهه النصره در شهر «کفرزیتا» در سوریه

ارتش سوریه موفق شد کنترل منطقه «وادی حسمین» را به دست گیرد؛ پیشروی که در واقع از شکسته شدن خط دفاعی تروریست‌ها در شمال استان حماه حکایت دارد.
کد خبر: ۳۵۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴ - 01August 2019

شکست خط مقدم دفاعی النصره در شهر «کفرزیتا» سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، ارتش سوریه که از 16 اردیبهشت گذشته عملیات آزادسازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها در شمال غرب این کشور را آغاز کرد، همچنان در حال ادامه این عملیات است.

یک منبع میدانی اعلام کرد که ارتش سوریه موفق شده است مزارع روستاهای «الزکاه» و «ابو رعیده» واقع در شمال استان حماه را از چنگ عناصر گروه تروریستی جبهه النصره آزاد کند.

این منبع به روزنامه «الوطن» گفت که ارتش سوریه ضمن تثبیت مواضع خود در این منطقه، شدت حملات خود به مواضع تروریست‌ها در الزکاه و «حصرایا» را افزایش داد.

نیروهای رنجر ارتش سوریه نیز که از حمایت توپخانه‌ای نیروهای سوری برخوردار بودند، به سمت این دو روستا که در جنوب شرق «کفر زیتا» واقع شده، حرکت کردند.

تروریست‌ها هم در واکنش به این پیشروی ارتش سوریه، روستاهای واقع در منطقه «سهل الغاب» غربی را هدف حملات راکتی خود قرار دادند.

منبع مذکور با اشاره به اینکه با نزدیک شدن ارتش سوریه به شهر «اللطامنه»، شمار زیادی از تروریست‌ها از آن فرار کردند، از حملات راکتی عناصر تروریستی «انصار التوحید» به روستاهای «الحاکوره»، «الحویز» و «الجید» در سهل الغاب غربی خبر داد که تلفات جانی در پی نداشت.

توپخانه ارتش سوریه اما در واکنش به تجاوازت تروریست‌ها، مواضع آنان را در الزکاه و روستاهای «الحویجة»، «زیزون»، «الحمیدیة» و «السرمانیة» در غرب حماه هدف قرار داد که به کشته و زخمی شدن شماری از عناصر تروریستی منجر شد. جنگنده‌های سوری هم در اللطامنه، کفرزیتا، «طلمین» و «دویر الاکراد» مواضع تروریست‌ها را بمباران کردند.

در جریان حملات روز گذشته، ارتش سوریه موفق شد کنترل منطقه «وادی حسمین» واقع در شمال حماه را به دست گیرد. یک منبع وابسته به النصره به منابع معارض اعلام کرد که تسلط بر وادی حسمین، «به منزله شکست خطوط مقدم دفاعی [النصره] از کفرزیتا و الزکاه» است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار