رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح:

قرآن کتاب تجارت نیست/ تکلیف ما توسل به حبل الهی است

رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه قرآن کتاب تجارت نیست، گفت: تکلیف ما امروز توسل به حبل الهی است.
کد خبر: ۳۵۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵ - 01August 2019

قرآن کتاب تجارت نیست/ تکلیف ما توسل به حبل الهی استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام بهرامی رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح در هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم قوه قضائیه با بیان اینکه قرآن کتاب زندگی ما در هر دو دنیا است، اظهار داشت: خداوند در شب قدر از روی رحمت خود این کتاب الهی را برای انسان‌ها نازل کرده است.

وی با قرائت آیه «ذالک الکتاب لاریب فیه هدی اللمتقین»، گفت: این کتاب کتابی است محکم و در اول سوره هود نیز آمده این کتاب به صورت آیه آیه نازل شده، اما محکم است.

بهرامی تصریح کرد: در آن دوران چه آزار‌ها و تهمت‌ها به رسول ما نزدند و برای ضایع کردن قرآن گفتند قرآن سحر است و همه جمع شدند که یک آیه مثل آن بیاورند که نتوانستند، لذا ما باید قدر این کتاب را بدانیم.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه قرآن برای دنیا و آخرت ما است، گفت: قرآن کتاب تجارت نیست، کتاب هدایت است و قرائت و فهم آن برای هدایت است، این کتاب ریسمانی است که یک طرف آن به دست شما و یک طرف دیگر در دست خدا است و این ریسمان پاره شدنی نیست.

بهرامی ادامه داد: «انا لله و انا الیه راجعون» یعنی ما از او هستیم و به او بازمی گردیم، در این دنیا آمده‌ایم که ذخیره جمع کنیم، در آخر سوره احزاب آمده به کوه، زمین و آسمان گفتیم شما بار امانت را بکشید که همه وحشت کردند، اما آدم گفت: من این بار امانت را می‌کشم و بعد خداوند معلم انسان شد.

رئیس سازمان قضائی نیرو‌های مسلح افزود: انسان ظرفیت بار سنگین امانت را دارد و از خداوند برای این موضوع شاکریم.

بهرامی با اشاره به تکلیف انسان امروزی گفت: تکلیف اولیه همه ما این است که متوسل به این حبل الهی شویم و از ائمه کمک بگیریم چرا که آن‌ها راه‌ها را می‌شناسند. خداوند به تدریج قرآن را نازل کرد تا قلب ما نورانی شود، قلب انسان جایگاه خداوند است، پیامبر (ص) فرمود: اگر دلتان را آلوده نکنید هر چه من می‌شنوم و میبینم شما هم می‌بینید و می‌شنوید.

وی با تاکید بر اینکه قرآن حبل الله است، گفت: قرآن ریسمانی است که از آسمان به زمین کشیده شده است، خوشا به حال کسانی که با قرآن زندگی کنند و با قرآن از دنیا بروند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار