مصطفی محدثی‌خراسانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پرونده «حسین آهی» در زبان و ادبیات فارسی درخشان است

یک شاعر برجسته کشورمان به تاثیرگذاری مرحوم «حسین آهی» در زبان و ادبیات تاکید کرد و گفت: پرونده «حسین آهی» در زبان و ادبیات فارسی درخشان است.
کد خبر: ۳۵۶۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱ - 01August 2019

مصطفی محدثی‌خراسانی شاعر برجسته کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به تاثیرگذاری مرحوم «حسین آهی» در زبان و ادبیات فارسی اظهار داشت: جایگاه مرحوم «حسین آهی» در شعر، جایگاه رفیع و شایسته‌ای است و ما آثار ماندگاری از ایشان به یاد و خاطر داریم.

وی گفت: کمتر شاعری را سراغ دارم که توانسته باشد در کنار فعالیت‌های ادبی توانسته باشد به طور جدی به کار‌های پژوهشی عمیق، تفکر و تدبر در شعر و ادبیات و زبان و فرهنگ بپردازد که «حسین آهی» یکی از آن معدود افراد است. آهی از این نظر چهره منحصر به فردی بود که به یکی از عروض شناسان تاریخ شعر فارسی تبدیل شد؛ چیزی که بزرگان معاصر شعر فارسی به آن اذعان کرده‌اند.

این شاعر کشورمان دقت نظر حسین آهی در متنون و نظم و نثر را یکی دیگر از ویژگی‌های این شاعر فقید دانست و تصریح کرد: دقت نظر آهی بر متون نظم و نثر تاریخی و کارشناسی و ارزیابی نقاط قوت و ضعف آن‌ها، از کار‌های ارزشمند دیگری است که در پرونده فعالیت‌های درخشان این شاعر است.

محدثی‌خراسانی از مرحوم حسین آهی به عنوان یک ادیب سخت کوش و موشکاف یاد کرد و تاکید کرد: نام حسین آهی در مجموع فرهنک و ادب فارسی از نام‌های ماندگار خواهد بود. پیوند این شخصیت ادبی با برنامه‌های رادیویی از سال‌های دور، یک پیوند جانی بوده به طوری که نفس ایشان با نفس مردم گره خورده بود. او همواره وقتی در رادیو به اجرای برنامه می‌پرداخت از گنجینه عظیمی که از زبان و ادب فارسی به میراث برده بود، بهره می‌گرفت و با کمک گرفتن از حافظه درخشان خود اجرای برنامه می‌کرد و قطعاً صدای آهی در ذهن توده‌های مردم ماندگار شده است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار