رئیس جمهور:

اولین قدم در بحث محیط زیست کنار گذاشتن بنزین پتروشیمی بود

حجت‌الاسلام حسن روحانی گفت: اولین قدمی که در بحث محیط زیست برداشتیم، این بود که بنزین پتروشیمی را کنار گذاشتیم.
کد خبر: ۳۵۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 01August 2019

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در جمع کارکنان شرکت پالایش نفت تبریز اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز دومین افتتاح از صبح را انجام دادیم دادیم. این نیروگاه، یک نیروگاه بسیار عظیم و بزرگ است. افتتاح پروژه آب و برق با اعتبار شش هزار میلیارد تومان و شرکت پالایش نفت تبریز با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان و در مجموع در کنار دیگر طرح‌ها و در یک سفر به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد تومان، نشانگر پیشرفت و حرکت خوب بخش اقتصادی کشور است.

وی با تاکید بر اینکه در گاز، بنزین و گازوئیل به خودکفایی رسیده‌ایم اظهار داشت: در برجام یک مرتبه صادرات و تولید ما یک تحول بزرگ ایجاد کرد و از یک میلیون گوشی به دو میلیون و هشتصد مشکل است که تحول عظیم در ظرف چند ما بود.

روحانی با بیان اینکه وزارت نفت و شرکت‌های همکار این وزارتخانه کار بسیار بزرگی را طی فعالیت دولت تدبیر و امید انجام داده‌اند، افزود: الان در گازوییل و بنزین به خودکفایی رسیدیم و حتی صادرات هم انجام می‌شود و در زمینه گاز نیز با خودکفایی در این بخش در فصل زمستان بدون واردات از کشور‌های همسایه روی پای خود ایستاده‌ایم.

رئیس جمهور تأکید کرد: در زمینه تولید و صادرات تا یکسال زمان نیاز بود که با برداشته شدن تحریم‌ها به تولید برسیم، اما با اجرایی شدن برجام و تلاش‌های وزارت نفت تقریباً در چند ماه به رقم‌های مطلوب در تولید و صادرات رسیدیم که این نشانگر همت بلند وزارت نفت، مهندسان و کارکنان این وزارتخانه است.

روحانی ادامه داد: در میدان‌های مشترک با کشور‌های همسایه نیز پیشرفت‌های بسیار خوبی انجام شده که امروز برابر یا حتی بیشتر از آنان تولیدات نفتی و گازی انجام می‌شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: برجام که آخر دی ماه ۹۴ اجرایی شد تقریبا تا اواخر بهار ۹۵ به رقم‌های مطلوب در تولید و صادرات نفت رسیدیم که کار بزرگی بود. محیط زیست برای ما بسیار مهم است. اولین قدم که برداشتیم بنزین پتروشیمی را کنار گذاشتیم. بعضی از آلودگی‌ها به حدود ۵۰ هزار ppm می‌رسید. البته الان می‌گویند به زیر ۱۰ ppm رسیده است.

روحانی با درخواست از رسانه‌ها برای توضیح مزایای سالم‌سازی و پاکسازی محصولات نفت و گازی برای مردم، گفت: پالایشگاه‌های کشور، بنزین یورو ۴ و ۵ را به یک قیمت می‌فروشند که این کیفیت بنزینی برای ارتقاء سلامت مردم بسیار مهم است و بنزین و گاز معمولی است که به سلامتی مردم آسیب می‌زند و این نعمت مخفی باید برای مردم توضیح داده شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه البته امروز مردم با نگاهی ساده به آب و هوای شهر‌های خود متوجه خواهند شد که کیفیت آب و هوا نسبت به گذشت تغییر قابل توجهی یافته است، افزود: اعلام این آمار توسط رسانه‌ها به مردم بسیار مهم است و البته در زمینه گاز، رفاه مردم علاوه بر مسایل محیط زیستی حائز اهمیت است.

روحانی با تأکید بر اینکه وزارت نفت در گازرسانی به روستا‌ها کار بسیار بزرگی انجام داده است که در آینده نیز ادامه خواهد داشت، افزود: در سال سه هزار روستا به شبکه گاز کشور متوسل می‌شود که این مهم علاوه بر مزایای رفاهی برای محیط زیست نیز بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار