ستاد کل نیرو‌های مسلح:

تحریم وزیر امور خارجه ناشی از استیصال دولت آمریکاست

ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اقدام از سر ضعف، زبونی و غیرقانونی دولت آمریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم‌های این کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۵۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 01August 2019

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، ستاد کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای اقدام از سر ضعف، زبونی و غیرقانونی دولت آمریکا در قرار دادن نام وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در لیست تحریم‌های این کشور را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «دولت استکباری آمریکا در ادامه اقدامات قانون‌شکنانه و مغایر با قواعد بین‌المللی، به زعم خود برای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران و جبران شکست‌های پی در پی خود در جهان و منطقه دست به این اقدام غیر دیپلماتیک و از سر استیصال زده است».

در این بیانیه تصریح شده است: «ایالات متحده آمریکا که این روز‌ها بیش از هر زمانی در منطقه و جهان تحقیر و منزوی شده و اعتبار خود را حتی نزد متحدانش از دست رفته می‌بیند به برخی رفتار‌ها و اقدامات ماجراجویانه روی آورده است که نتیجه‌ای جز شکست در پی نخواهد داشت و ادعا‌های دروغین و فریبکارانه حاکمان این کشور و نشان دادن چهره طرفدار گفتگو و مذاکره را بیش از پیش برملا ساخت. آمریکا طی ماه‌های اخیر تلاش کرده است که با همراه کردن کشور‌های همسو با ایجاد ائتلاف دریایی در تنگه هرمز و خلیج فارس امنیت این آبراه بین المللی را همچون گذشته به مخاطره بیاندازد، اما مخالفت پیدا و پنهان دولت‌های اروپایی و منطقه سران کاخ سفید را عصبانی کرده است».

این بیانیه در پایان با تاکید بر اینکه دولت آمریکا نشان داده است از هیچ منطق و اصولی در روابط دیپلماتیک بهره نمی‌برد و سیاستمداران کاخ سفید از کمترین هوش سیاسی برخوردار نیستند، تصریح کرده است: «اقدام اخیر آن‌ها در تحریم رئیس دستگاه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران هیچ تاثیری نخواهد داشت و آن‌ها در این مسیر هم تنها خواهند ماند و ایران اسلامی سیاست‌های هوشمندانه خود را با اقتدار بر سه اصل عزت، حکمت و مصلحت دنبال خواهد کرد».

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها