افشین اعلا در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

«حسین آهی» از سرآمدان شعر و زبان فارسی بود

یک شاعر برجسته کشورمان به تاثیرگذاری مرحوم «حسین آهی» در فعالیت‌های ادبی اشاره کرد و گفت: مرحوم آهی از سرآمدان شعر و زبان فارسی بود؛ او ضمن اینکه شاعر خوبی بود در زمینه‌های پژوهشی و احاطه بر زبان و ادبیات فارسی نیز زبانزد بود.
کد خبر: ۳۵۶۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۱ - 02August 2019

افشین علا در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، با اشاره به درگذشت مرحوم «حسین آهی» از شاعران برجسته تاریخ معاصر اظهار داشت: در حوزه ادبیات معاصر و در بین سرآمدان دو گروه وجود دارند که برخی کسانی هستند که اشعار ماندگاری از آن‌ها برجای مانده است و گروه دوم کسانی‌اند که درعین تسلط برفنون شعر و کار شاعری، علم گسترده‌ای در عرصه ادبیات دارند.

وی افزود: با اینکه ادیب بودن و احاطه داشتن بر عرصه ادبیات لازم و ملزوم یکدیگر نیستند، اما خیلی از شاعران احاطه کامل بر عرصه‌های مختلف زبان و ادب فارسی ندارند و برعکس این موضوع نیز وجود دارد و در عین حال کسانی وجود دارند که با اینکه شاعران برجسته‌ای هستند بر موضوعات ادب و زبان فارسی احاطه کامل دارند.

این شاعر کشورمان ادامه داد: «حسین آهی» از سرآمدان این دو حوزه است. کسی که هم شاعر خیلی خوبی بود و هم اینکه در مسائل مختلف ادبیات صاحب اطلاعات و صاحب نظر بود. صفت بارز ایشان این بود که اهل ابراز کردن نبود و سعی می‌کرد در سطح رسانه‌ها نیز دیده نشود.

علا به تاثیرگذاری حسین آهی در برنامه‌های رادیویی اشاره کرد و گفت: اهتمام حسین آهی در رادیو همواره بر متنون کهن بود و توانست شاگردان زیادی تربیت کند که بنده نیز شخصاً در محضر ایشان بوده‌ام.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار