رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

خوی اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی مسوولان مخرب‌تر از تحریم‌های دشمن است

عبدالرضا عزیزی گفت: وقتی که مردم متوجه شوند مسئولان از یاد خدا غافل شده و منافع شخصی خودشان را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند، به اصل نظام بدبین می‌شوند و کم‌کم شکاف عمیقی بین مردم و مسئولان ایجاد می‌شود که این شکاف ایجاد شده پیامد‌های مخربی برای جامعه دربرخواهد داشت.
کد خبر: ۳۵۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۷ - 02August 2019

عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شهرستان شیروان در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص آرمان‌های انقلاب اسلامی، ساده‌زیستی و خدمت مسوولان به مردم را از بارزترین آن‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: در حقیقت پرهیز دولتمردان از زندگی اشرافی‌گری و تجمل‌گرایی باعث تحکیم نظام اسلامی و هم‌چنین ایجاد رابطه گرم و تنگاتنگ آن‌ها با مردم می‌شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه غفلت مسوولان از یاد مردم و تلاش آن‌ها برای افزایش رفاه حالشان از چالش‌های بزرگ پیش روی انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب وحدت میان مردم و دولتمردان می‌شود، همین ساده‌زیستی مسئولان نظام است؛ چراکه مردم انتظار دارند مسئولانشان از طبقه خودشان که همان طبقه معمول جامعه است، باشند.

وی آلوده شدن برخی از مسئولان به دنیا‌طلبی را تهدیدی جدی برای اصل نظام دانست و گفت: وقتی که مردم متوجه شوند مسئولان از یاد خدا غافل شده و منافع شخصی خودشان را بر منافع ملی ترجیح داده‌اند، به اصل نظام بدبین می‌شوند و کم‌کم شکاف عمیقی بین مردم و مسئولان ایجاد می‌شود که این شکاف ایجاد شده پیامد‌های مخربی برای جامعه دربرخواهد داشت.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی دوری از تجمل‌گرایی مسئولان را از مهم‌ترین دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی برشمرد و ادامه داد: کسانی که دولت و حکومت را در دست دارند باید زندگی ساده‌ای را پیش بگیرند و از اشرافی‌گری به هر نحوی پرهیز کنند؛ چراکه تجمل‌گرایی در دولتمردان به‌عنوان به رسمیت شناختن اشرافی‌گری است و در آن صورت مردم نیز در همان راستا گام برخواهند داشت، پس از وقوع این موضوع باید جلوگیری کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها در جلساتشان با مسئولان به این نکته تاکید داشتند که زندگی‌شان به زندگی مردم نزدیک باشد، وقتی که زندگی مسئولان با زندگی مردم نزدیک باشد، اخلاق و رفتار مسئولان با اخلاق و رفتار مردم همسو می‌شود که این امر باعث دوری از اشرافی‌گری و دنیا‌طلبی مسئولان خواهد شد.

عزیزی با بیان اینکه سبک زندگی شهدا راه را برای شادابی و طراوت فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ما و در منطقه هموار کرده است، گفت: امروزه جریان‌های تکفیری در جهان اسلام آسیب‌هایی را به جامعه اسلامی وارد ساخته‌اند؛ به نظر من برای اینکه امت اسلام مجددا طراوت و شادابی فرهنگ ایثار را از نزدیک حس کند، باید دوران پر افتخار دفاع مقدس تبیین شود.

وی در پایان با بیان اینکه غربی‌ها به طرق مختلف و به خصوص از دریچه‌های فرهنگی درصدد تخریب باورها و اعتقادات نسل جوان ما هستند، تصریح کرد: امیدوارم ملت و جوانان با بصیرت ما با دریافت درست از آموزه‌های اسلام و شناختی کامل از مسائل واقعی کشور برای دفاع از هویت اسلامی، دینی و انقلابی در همه عرصه‌های مهم حضور یابند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار