نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر:

بی منطقی سیاسی آمریکا بیش از هر زمان آشکار است

آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» گفت: جواب دیپلماسی لبخد آمریکا نیز این شد که طرف ارشد دیپلماسی ایران توسط آن‌ها تحریم شد و این رویکرد منطق جنایتکاری و استکباری آن‌ها و اوج توحش و بی منطقی سیاسی آمریکا را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده است.
کد خبر: ۳۵۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ - 02August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت الله «غلامعلی صفایی بوشهری» نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر اظهار داشت: اینکه که آمریکا ادعا می‌کند خواهان مذاکره با ایران است اما طرف ایرانی مذاکره را تحریم کند قابل پیش بینی بود به همین خاطر مقام معظم رهبری بارها تاکید داشتند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بوشهر گفت: آمریکا در سلسله عملیات جنایتکارانه تحریمی خود پس از آنکه تحریم های اقتصادی خود را به آخر رساند شروع به تحریم‌های انسانی کرده است.

وی یادآور شد: جواب دیپلماسی لبخد آمریکا نیز این شد که طرف ارشد دیپلماسی ایران توسط آنها تحریم شد و این رویکرد منطق جنایتکاری و استکباری آنها و اوج توحش و بی منطقی سیاسی آمریکا را بیش از هر زمان دیگری آشکار کرده است.

امام جمعه بوشهر در باره  وضعیت بیکاری اظهار داشت: آمار رسمی بیکاری در این استان 10.9 درصد گزارش شده که آمار واقعی به مراتب از این میزان بالاتر است این در حالی است که عمده بیکاران را جوانان تحصیل کرده، آگاه و متعهد تشکیل می‌دهند.

وی گفت: نمایندگی بنیاد آستان قدس رضوی، کمیته امداد، بسیج و ظرفیت‌های وزارت کشور فضای مناسبی برای ایجاد اشتغال در استان بوشهر ایجاد کرده که باید از این فرصت نهایت استفاده صورت گیرد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به گرانی و تورم کاذب در فضای ملی بیان گرد: تغییر نکردن قیمت‌ها در جریان کاهش نرخ ارز نشان از گرانی و تورم کاذب است که در این ارتباط باید مسئولان نظارت دقیق و بیشتری داشته باشند.

وی در ارتباط با پروژه راه آهن بوشهر - شیراز گفت: سال‌ها در باره این موضوع سخن گفته شده اما در اجرا کاری صورت نمی‌گیرد.

صفایی بوشهری بیان کرد: بوشهر به عنوان استانی کرانه ای که حوزه تجارتش بارهای سنگین کانتینری است باید به طور قطع زمینه حمل ونقل کانتینری آن در بخش ریلی فراهم باشد.

وی افزود: در برنامه توسعه حمل و نقلی ریلی ایران امتداد حمل و نقل ریلی از مرکز کشور باید به استان بوشهر متصل شود ولی این مهم تاکنون محقق نشده است.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: مسئولان باید تلاش کنند هر چه سریع تر اتصال استان بوشهر به شبکه حمل ونقل ریلی محقق شود.

صفایی بوشهری گفت: در این زمینه باید خط راه آهن سواحل جنوبی کشور از استان هرمزگان به سمت استان های بوشهر، خوزستان و سپس کشور عراق محقق شود زیرا حمل و نقل ریلی برای مسافرت مردم راحت تر و ارزان تر، ایجاد کننده اشتغال و کاهنده ترافیک جاده ای است.

وی با گرامیداشت 17 مرداد روز خبرنگار یاد و خاطره شهدای این عرصه اظهارداشت: صداقت، عدالت، ارائه خبر بجا و بموقع، پاسداری از آرمان و ارزش های انقلاب از ویژگی های بارز یک خبرنگار مترقی و انقلابی است که استان بوشهر نیز از دیریاز در این عرصه پیشگام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با گرامیداشت سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شورا را منشا خدمات تاثیرگذاری به نظام و انقلاب دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار