نوبخت خبر داد؛

خط آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال آینده راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: برای راه اندازی خط آهن چابهار-زاهدان از منابع دولت درنظر گرفته‌ایم تا بتوانیم این طرح را تا پایان سال آینده و یا اوایل سال 1400 نهایی کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۰ - 02August 2019

تلاش برای راه‌اندازی خط آهن چاربهار-زاهدان تا پایان سال آیندهبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در بازدید میدانی از قطعه هشت خط آهن چابهار - زاهدان، اظهار داشت: انشالله بتوانیم یکی از طرح های مهم ریلی را که از چابهار به زاهدان و از آنجا می توان به شبکه سراسری متصل شود، با یک ارزیابی امکان اتمامش را توافق و بررسی کنیم.

وی ادامه داد: به جهت امنیت، موضوع چابهار به عنوان یک بندر و تنها بندر اقیانوسی ماست و اگر بتوانیم برای حمل و نقل کالای های مان مستقیما از اقیانوس به چابهار، بدون گذر از تنگه هرمز، خلیج فارس و هرمزگان و بوشهر بیاییم و مستقیما از این مسیر استفاده کنیم، چابهار می تواند با اتصال به زاهدان این مشکل را حل کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: چابهار جزو بنادری است که تحریم نیست و از این فرصت باید به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی بیان کرد: امروز می خواستم با سردار محمد که فرماندهی قرارگاه است از این مسیر به صورت میدانی بازدید داشته باشیم و یک توافقی کنیم اگر امکان پایان این طرح با توجه به اهمیتش برای سال آینده و حداکثر اوایل سال 1400 باشد، حمایت بیشتری کنیم و منابعش را سازمان برنامه و بودجه در دولت تقبل و تعهد می‌کند تا به اتمام برسد.

نوبخت اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته این امکان وجود دارد با توجه به تعهد دو جانبه سازمان برنامه و بودجه از سوی دولت برای تأمین مالی و قرارگاه از سوی مجری این طرح را بتوانیم در سال آینده و اوایل سال 1400 به پایان برسانیم البته تأکیدم برای پایان سال است.

وی یادآور شد: این طرح به لحاظ مسافت چیزی حدود 610 کیلومتر و اگر با ایستگاه ها بخواهیم درنظر بگیریم، خطوطش به 730 کیلومتر خواهد رسید.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: ما در برآوردهایمان به چیزی حدود 4 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که باید تأمین کنیم، البته با توجه به توافقاتی که صورت می گیرد باید به صورت واقع بینانه تلاش کنیم تا منابع مالی آن را از حدود 43 هزار میلیارد تومان که تا پایان سال برای طرح های عمرانی کنار گذاشته ایم، این ارقام را با اولویت بتوانیم پراخت کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار