تأکید بر پیگیری جریان «اپوزیسیون» در عراق، محور دیدار «العبادی» با «الحکیم»

رهبر ائتلاف النصر عراق در دیدار با رهبر جریان حکمت این کشور بر ضرورت نظارت بر عملکرد دولت و حفاظت از دستاوردهای گذشته تأکید کرد.
کد خبر: ۳۵۶۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ - 02August 2019

تأکید بر پیگیری جریان «اپوزیسیون» در عراق، محور دیدار «العبادی» با «الحکیم»به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حیدر العبادی»، نخست‌وزیر سابق و رهبر ائتلاف «النصر» عراق با «سید عمار الحکیم»، رهبر جریان حکمت ملی این کشور دیدار و در مورد مسائل جاری عراق گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی العبادی امروز در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد که العبادی دیروز پنجشنبه با عمار الحکیم دیدار کرده و در مورد «اوضاع کلی عراق، ارزیابی عملکرد دولت و پارلمان و نواقص موجود در آن، تاثیر منفی این نواقصات بر بسیاری از بخش‌ها و عموم فرآیند سیاسی و اهمیت اصلاح در بسیاری از مسیرها» رایزنی و گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه‌ای که دفتر اطلاع‌رسانی العبادی منتشر کرده، بر اهمیت «همکاری مداوم و هماهنگی بین [ائتلاف‌] النصر و [جریان] الحکمت و سایر گروه‌های سیاسی [عراق] برای صیانت از دستاوردهای محقق شده و تحقق آنچه که شهروند [عراقی] در زمینه‌های امنیت، خدمات، بازسازی، مقابله با فساد و فراهم کردن فرصت اشتغال و بخش‌های کشاورزی، صنعت، تجازت و سایر بخش‌ها به دنبال آن است»، تأکید شده است.

در مقابل، دفتر عمار الحکیم نیز با انتشار بیانیه‌ای بعد از این دیدار نوشت که «پرونده‌های [تشکیل] اپوزیسیون، خدمات‌رسانی، بازسازی مناطق آزاد شده، حفاظت از دستاوردهای محقق شده در صحنه سیاسی، امنیتی، جامعه‌ای» برجسته‌ترین مسائلی بود که طی این دیدار بررسی و در مورد آن رایزنی شده‌ است.

بر اساس این بیانیه، العبادی و سید عمار الحکیم در مورد مسائل خارجی از جمله اوضاع منطقه‌ای و نحوه «دور کردن عراق از درگیری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی» نیز گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش کانال اطلاع‌رسانی سید عمار الحکیم، وی طی این دیدار گفته است که «اپوزیسیون ملی، حقِ قانونی، سیاسی و از اصول ثابت [منصوص] در قانون اساسی است». رهبر جریان حکمت ملی عراق همچنین گفته است که جریان اپوزیسیون عملکرد دولت را زیر نظر قرار خواهد داد و آن را ارزیابی خواهد کرد.

وی طی دیدار با العبادی بر اهمیت توزیع مناصب دولتی بر اساس چارچوب رقابتی آن‌ هم با معیار «شایستگی، تجربه و توانایی مدیریت» تأکید کرده است.

دیدار دیروز العبادی به عنوان رهبر جریان ائتلاف النصر با سید عمار الحکیم در ادامه دیدارهای العبادی با شخصیت‌ها و جریان‌های سیاسی عراق صورت می‌گیرد که در مقایسه با قبل، بیشتر شده است.

وی طی هفته‌‌های اخیر با نمایندگان استان کرکوک، شیوخ عشایر «شَمّر» در استان «واسط» (شرق عراق)، هیأت عشایر و بزرگان استان نینوی (شمال) و سفیر چین در بغداد دیدارهایی داشته است.

العبادی اخیرا در مصاحبه با شبکه کردی «روودآو» گفته است که «دولت فعلی [عراق] تنها از دستاورد برداشتن موانع بتنی و گشودن منطقه سبز سخن می‌گوید و این مسئله در دولت من اتفاق افتاد. ولی ما درباره آن صحبت نمی‌کنیم؛ چرا که ما دستاوردهای بزرگ‌تر و مهم‌تری مانند نابودی داعش داشتیم».

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار