تسلط بر مواضعی در خاک عربستان؛

انصارالله از کشته شدن ۱۴ سودانی خبر داد

گروه انصارالله از تسلط خود بر ۱۵ موقعیت در جنوب عربستان و همچنین از کشته شدن ۱۴ سرباز سودانی در مرزهای این کشور خبر داد.
کد خبر: ۳۵۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ - 03August 2019

انصارالله از کشته شدن ۱۴ سودانی و تسلط بر مواضعی در خاک عربستان خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح وابسته به انصارالله یمن در کنفرانس خبری روز جمعه اظهار کرد: انصارالله طی سه روز اخیر بر ۱۵ موقعیت متعلق به ارتش عربستان در جازان (جیزان) و نجران واقع در جنوب عربستان تسلط یافته است.

وی تصریح کرد: پایگاه خمیس مشیط بالای ۶۰ درصد تعطیل شده و فعالیت آن ضعیف شده است.

اما یک منبع رسمی در ائتلاف سعودی - اماراتی این اظهارات انصارالله را تکذیب کرده است و مدعی شد، انصارالله هر روز متحمل خسارت‌ها و شکست‌ها در جبهه‌های مختلف درگیری می‌شود.

این منبع مدعی شد، نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن اکنون در عمق ده‌ها کیلومتری صعده و حجه هستند.

سخنگوی ارتش وابسته به انصارالله در ادامه تصاویری از موشک «برکان ۳» را که با آن موقعیت نظامی مهمی در الدمام هدف گرفته شد، منتشر و تاکید کرد، این موشک ساخت داخل بوده و مهمترین سلاح‌های استراتژیک بازدارنده در چارچوب «واکنش قانونی به تجاوز در حق ملت یمن است.»

سریع به افزایش سطح موشک‌ها و پهپادهای موجود در نزد انصارالله اشاره کرد و گفت: این حجم از تسلیحات به ارتش ما اجازه می‌دهد در عمق خاک کشورهای دشمن چندین هدف را در آن واحد هدف قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: چهار عملیات موشکی علیه تجمعات ارتش سعودی و نیروهای ائتلاف عربی انجام گرفته و عملیات بعد از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری از داخل عربستان انجام گرفت.

سخنگوی ارتش یمن در جبهه داخلی نیز گفت، حمله‌ای که پادگان الجلاء در پایتخت موقت دولت مستعفی یمن در عدن واقع در جنوب یمن را هدف قرار داد، بعد از رصد اطلاعاتی دقیق و همکاری گروه‌هایی در عدن بود. این پادگان وابسته به نیروهای مورد حمایت امارات است.

سریع، عربستان به عدم احترام به تفاهمات مناطق امن در دو منطقه منبه و آل ثابت در شهرستان قطابر در مرزهای شمالی استان صعده در نزدیکی مرزهای سعودی متهم کرد.

وی خاطرنشان کرد، نیروهای ائتلاف سعودی اماراتی ۴۰۷ حمله به استان‌های مختلف یمن در ماه گذشته میلادی ترتیب دادند.

سخنگوی نظامی انصارالله در عین حال تاکید کرد: ۱۴ سرباز سودانی در اثر حملات موشکی به تجمعات‌شان در مرزهای عربستان کشته شدند.

یحیی سریع افزود: این هدف گیری منجر به زخمی شدن ۹ تن دیگر نیز شد.

به گفته یحیی سریع، حمله مذکور پادگان تازه تاسیس در روستای الطینه در غرب منطقه حیران در مقابل شهر جازان عربستان را هدف قرار داد. این عملیات نیز بعد از عملیات اطلاعاتی دقیق و با موشک‌های کاتیوشا وزلزال صورت گرفت. این درحالی است که نیروهای سودانی هنوز به این خبر واکنش نشان نداده‌اند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها