شهرام شکیبا:

«حسین آهی» در عروض یگانه و بسیار طناز بود

یک شاعر کشورمان به ویژگی‌های مرحوم «حسین آهی» پرداخت و گفت: رندانگی‌ها و شوخ‌طبعی‌هایی که «آهی» در عین جدیت به خرج می‌داد، تعجب برانگیز بود؛ او جداً شوخی می‌کرد.
کد خبر: ۳۵۶۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶ - 03August 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، برنامه تلویزیونی «شب طنز» شب گذشته با حضور «ناصر فیض» شاعر، «سید مسعود شجاعی طباطبایی» کاریکاتوریست و مجری‌گری «شهرام شکیبا» روی آنتن شبکه چهار رفت.

ناصر فیض: جای «حسین آهی» خالی است/ او بار جامعه نبود

ناصر فیض در ابتدای این برنامه به درگذشت مرحوم «حسین آهی» شاعر و پژوهشگر ادبی اشاره کرد و اظهار داشت: فرزند مرحوم آهی نقل می‌کردند «پدرم هیچ‌گاه نمی‌خواست بار زحمتی برای کسی باشد». آهی حتی در مسیر رادیو اگر کسی می‌خواست کیف او را بگیرد تا کمکی به ایشان باشد، به بهانه‌های مختلفی چنین اجازه‌ای نمی‌داد و چقدر چنین انسان‌هایی کم هستند که بار جامعه نیستند و واقعاً جایشان خالی است.

شکیبا: آهی جداً شوخی می‌کرد

«شهرام شکیبا» بر لزوم پرداختن به استاد «حسین آهی» در برنامه‌های شب شعر اشاره کرد و گفت: تاثیر خاص ایشان در شناخت عروض سنتی به ما جوان‌ترها و موضوعات دیگر از مسائلی است که باید در برنامه‌های شب شعر به طور مفصل به آن پرداخته شود.

وی به ویژگی‌های مرحوم «حسین آهی» اشاره کرد و گفت: رندانگی‌ها و شوخ‌طبعی‌هایی که در عین جدیت، ایشان به خرج می‌داد تعجب‌برانگیز بود؛ او جداً شوخی می‌کرد. چیزهایی که مرحوم آهی می‌گفت را اهل معنا و اهل ادب خیلی خوب درک می‌کردند.

خجسته: آهی فخرفروش نبود

در ادامه این برنامه تلویزیونی «حسن خجسته» کارشناس رسانه و از مدیران سابق رادیو در گفت‌وگویی تلفنی به ویژگی‌های «حسین آهی» پرداخت و اظهار داشت: حدود سال‌های 1374 ایده‌ای در رادیو مطرح شد تا کسانی که در زبان و ادبیات فارسی مطرح هستند به عنوان کارشناس حضور داشته باشند که دوستانی همانند «صالح علا»، «ساعد باقری» و «حسین آهی» مطرح شدند و برنامه‌هایی را اجرا می‌کردند.

وی گفت: کسانی که از نزدیک با حسین آهی در ارتباط بودند شاهد رفتار رندانه ویژه ایشان بودند. او برخوردهای ویژه‌ای با کسانی که بالادست بودند، داشت. من چند مورد این رفتار را شاهد بودم که با مسوولین در سطح وزارت با چه رفتار رندانه‌ای برخورد می‌کرد و کسانی که خودشان را از دیگران جدا می‌کردند را شرمنده می‌کرد.

این کارشناس رسانه به جمله «حسن سادات ناصری» درباره مرحوم «حسین آهی» اشاره کرد و اظهار داشت: اینکه حسن سادات ناصری درخصوص حسین آهی گفته «او قیس زمان است»، جمله درستی است. آهی کسی نبود که فخر فروشی کند.

خجسته بیان کرد: آدم‌هایی در تیپ شخصیت «حسین آهی» نقش آموزگاری دارند؛ یعنی جوان‌ترها به اشخاصی مثل آهی نگاه می‌کنند و رفتار آن‌ها را یاد می‌گیرند، بنابراین وجود چنین افرادی در حوزه‌های رسانه‌ای خیلی تاثیرگذار است چراکه مربی‌های خیلی خوبی هستند.

شکیبا: در بحث عروضی، آهی یگانه بود

شکیبا در تایید حرف خجسته درخصوص ویژگی‌های مرحوم آهی گفت: جمله حسن سادات ناصری برای استاد آهی به و هیچ‌وجه گزافه نیست و واقعا او شمس قیس روزگار است. در بحث عروضی، حسین آهی یگانه بود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار