تحلیل مسائل سیاسی روز در اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس هرمزگان

نشست تحلیل مسائل سیاسی و عقیدتی روز کشور با حضور سرهنگ «علی زارع مهرانی» درخصوص توقیف نفت‌کش انگلیسی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هرمزگان برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۴۵۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۲ - 03August 2019

بررسی و تحلیل مسائل سیاسی روزبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بندرعباس، سرهنگ «علی زارع مهرانی» از اساتید دفاع مقدس و هادیان سیاسی استان در جمع کارکنان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس هرمزگان در رابطه با توقیف نفت‌کش انگلیسی توسط سپاه اظهار داشت: پس از توقیف نفت‌کش انگلیسی در تنگه هرمز توسط عناصر مومن انقلابی، آنان اقدام به هم‌راستا کردن آمریکا و کمک گرفتن از آن‌ها برای حل این بحران کردند که در مقابل، وزیر امور خارجه امریکا در واکنش به این درخواست در مصاحبه ای عنوان کرد که بریتانیا خودش باید حواسش به نفت‌کش‌هایش باشد.

وی در ادامه افزود: کشتی برتانیایی اصل «عبور بی ضرر» را رعایت نکرد. اصل عبور بی ضرر قاعده‌ای بین‌المللی است و کنوانسیون بین المللی دریاها که سال 82 تصویب شده نیز روی آن تاکید دارد و مشخص است که اقدام جمهوری اسلامی ایران کاملا در چارچوب قانون بوده است.

زارع مهرانی در ادامه با بیان این که معیار و ملاک ما برای هر اقدامی قانون است، تصریح کرد: این نفت‌کش هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شده است.

وی در پایان ضمن اشاره به مسائل روز سیاسی استان و کشور عنوان کرد: امروز بر سر مسائل نظام و ارکان اقتدار انقلاب اسلامی به هیچ کشوری اجازه تعدی نمی دهیم و با قدرت ابزار بازدارندگی، انقلاب اسلامی را تقویت می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار