پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شد

دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرد که یک فروند پهپاد نظامی ساخت امارات را که متعلق به نیروهای متجاوز به طرابلس بود، سرنگون کرده است.
کد خبر: ۳۵۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۱ - 03August 2019

پهپاد اماراتی در لیبی سرنگون شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیروهای تحت امر دولت وفاق لیبی در لیبی از سرنگونی یک فروند پهپاد نظامی ساخت امارات در شمال لیبی خبر دادند.

منبعی نظامی در این نیروها به وب‌سایت خبری «احرار لیبیا» گفت که پدافند هوایی دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج صبح امروز (شنبه) موفق شده است این پهپاد را که متعلق به نیروهای ارتش شرق لیبی به فرماندهی «ژنرال خلیفه حفتر» است، ساقط کند.

وی گفت که پدافند هوایی دولت سراج، این پهپاد اماراتی را فراز روستای «ابوقرین» واقع در نزدیکی شهر «مصراته» (شمال) منهدم کرده است.

درگیری‌ها در لیبی از ۱۵ فروردین امسال آغاز شد؛ زمانی که خلیفه حفتر -فرمانده شبه‌نظامیان شرق لیبی- فرمان حمله به پایتخت لیبی (طرابلس) مقر دولت وفاق لیبی را صادر کرد.

با آغاز این حمله، صف‌آرایی در بین کشورهای حامی طرفین نیز برجسته‌تر شده است. ترکیه و قطر از دولت وفاق ملی که مورد حمایت سازمان ملل است، حمایت می‌کند و در مقابل، امارات، مصر و عربستان سعودی نیز از ژنرال حفتر حمایت می‌کنند.

حامیان طرف‌های درگیر در لیبی برای اینکه نیروهای مورد حمایتشان شکست نخورند، تسلیحات جدیدی را برای آنها ارسال کرده‌اند. ترکیه پهپادهای «بیرق‌دار» و خودروهای نظامی «کرپی» را به دولت وفاق ملی تحویل داده و سلاح‌های آمریکایی امارات نیز در شهر غریان و چند منطقه دیگر کشف شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار