یمن: عربستان باید از دشمنی علیه ملت یمن دست بردارد

عضو ارشد شورای سیاسی جنبش انصارالله با انتقاد از سیاست‎های تجاوزکارانه ائتلاف سعودی در جنگ یمن گفت که «عربستان سعودی باید دست از دشمنی با ملتی که هیمنه و اشغالگری را نمی‎پذیرد، بردارد».
کد خبر: ۳۵۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵ - 03August 2019

یمن: عربستان باید از دشمنی علیه ملت یمن دست برداردبه گزارش گروه بین‎الملل دفاع‌پرس، «یحیی علی القحوم» عضو ارشد جنبش انصارالله یمن روز شنبه در سخنانی از ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی انتقاد کرد و گفت که سعودی‎ها باید در این خصوص تجدید نظر کنند.

به گزارش شبکه خبری المیادین، وی گفت که «رژیم سعودی باید از دشمنی با ملتی که هیمنه این رژیم را هرگز نخواهد پذیرفت، دست بردارد».

القحوم تاکید کرد که دولت سعودی باید پس از خسارت‎ها و شکست‎های متحمل شده در جنگ یمن، در محاسبات خود تجدید نظر کند.

وی افزود: تحولات روی داده در میدان جنگ نشان می‌دهد که ابتکار عمل در دست ارتش یمن و کمیته‎های مردمی وابسته به انصارالله است.

القحوم این اظهارات را در حالی مطرح کرده که امارات چندی پیش گفته بود قصد خروج نیروهایش از جنوب یمن را دارد و تا حدی هم به این وعده خود جامه عمل پوشانیده است.

این اقدام امارات به عنوان یکی از اصلی‎ترین ائتلاف سعودی علیه یمن، خشم مقامات سعودی و نگرانی دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» را به دنبال داشته است.

شبکه خبری بلومبرگ در این رابطه گزارش داد که دولت مستعفی یمن مراتب اعتراض و نگرانی خود را گوش مسئولان ائتلاف سعودی موسوم به «ائتلاف عربی» رسانیده و تاکید کردند که خروج نیروهای اماراتی می‎تواند «توازان قوا را به نفع ایران تغییر دهد.

در همین ارتباط، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در تحلیلی به بررسی معضلاتی پرداخته که عربستان سعودی بعد از خروج امارات از جنگ یمن با آنها مواجه خواهد شد، پرداخت و نوشت که «امارات با خارج کردن نیروهای خود از یمن، در حال نجات دادن خودش از ذلالتی است که با شکست ائتلاف حاصل خواهد شد. محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی سرانجام برای به دوش کشیدن ذلت پذیرش شکست از حوثی ها تنها خواهد ماند..

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها