حجت‌الاسلام محمدحسنی:

هشدار امام خامنه‌ای به دشمن درباره عاقبت جنگ‌افروزی/ دشمن توان مقابله نظامی با ایران را ندارد

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: دشمن که تاکنون قادر به ارزیابی اقتدار ایران نبوده است، نمی‌داند که ما چه تجهیزات و یا عوامل غافلگیرکننده و مهلکی در اختیار داریم و به همین خاطر در حوزه نظامی جرأت و توان دست از پا خطا کردن را ندارد.
کد خبر: ۳۵۶۵۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰ - 04August 2019

صلابت شما پاسداران مرز‌های آبی کشور مایه امید دوستداران و مایه نا امیدی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است/امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران آبرومندترین ارتش جهان استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع کارکنان منطقه دوم دریایی جاسک ضمن تبریک سالروز پیوند نورانی و آسمانی حضرت امیر المومنین علی بن ابیطالب (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: حضور با صلابت شما پاسداران مرز‌های آبی کشور که حراست از میهن و خاک پاک کشورمان را به عهده دارید، مایه امید دوستداران و ناامیدی دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به وظیفه ارتش در اصل ۱۴۳ قانون اساسی گفت: پاسداری از تمامیت ارضی، پاسداری از استقلال کشور، پاسداری از کلیت نظام سه اصل از چهار مأموریت ارتش در زمان جنگ تعریف شده است و اگر دشمن بخواهد استقلال و تمامیت ارضی کشور را به خطر بیاندازد و حتی گوشه چشمی به سرزمین ما داشته باشد، ارتش با تمام قوا وارد میدان می‌شود تا تمامیت ارضی و استقلال کشور را حفظ کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه چهارمین مأموریت ارتش در زمان صلح مردم‌یاری در هنگام وقوع سیل، زلزله، آتش‌سوزی، طوفان، بوران و کوران و حوادث سخت مانند حادثه کوه دناست، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران به یُمن همین مردم‌یاری و امدادرسانی مانند خورشید در آسمان کشور می‌درخشد و به خاطر همین حضور گسترده، ارتش در قلب ملت جای دارد.

حجت الاسلام محمدحسنی با اشاره به اینکه تاکنون ارتش به‌حمدالله همه وظایف خود را به طور کامل انجام داده و بعد از پیروزی انقلاب نیز، تمامی مأموریت‌هایش را در طول هشت سال دوران دفاع مقدس در اوج غیرت، جامه عمل پوشانده است، گفت: در عملیات «فروغ جاویدان» منافقین با تجاوز نظامی استقلال و تمامیت ارضی کشور را نشانه رفته و به دنبال تغییر نظام بودند که نیروهای مسلح ازجمله ارتش مقتدر ایران اسلامی، سپاه و نیروهای مردمی دست در دست هم در مقابل این تهاجم ایستادند و با انجام عملیات مرصاد علیه منافقین، مأموریت خود را با موفقیت به پایان رساندند.

وی با بیان اینکه دشمن به طور واضح به دنبال تغییر نظام است و حتی «جان بولتن» اعلام کرده بود که ما کاری خواهیم کرد که جمهوری اسلامی ۴۰ سالگی خود را نبیند، بیان کرد: دشمنان انقلاب در پی خدشه‌دار کردن تمامیت ارضی ما بوده و هستند و از طریق زمین، دریا و هوا اقداماتی را علیه کشور انجام می‌دهند، ولی به خاطر حضور قدرتمندانه و هوشمندانه نیروهای مسلح تیرشان به سنگ خورده است که تا آخر هم این‌طور خواهد بود و آرزوی تغییر نظام را به گور خواهند برد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش انجام این مأموریت بزرگ نیروهای مسلح کشور را متأثر از توانمندی در سه حوزه توان رزمی، توان اعتقادی و توان اطلاعاتی دانست و افزود: دشمن به دنبال تجاوز به حریم کشور و به رخ کشیدن قدرت خود بود، اما با ساقط شدن پهپاد آمریکایی، مقابله به مثل ایران در مقابل انگلیس با توقیف کشتی انگلیسی و وقوع جریانات مختلف دیگر در داخل کشور، ابهت دشمنان در منطقه از بین رفته است.

حجت الاسلام محمدحسنی اضافه کرد: در پی این وقایع، دشمنان در پی انتقام بودند و چندین بار تصمیم به حمله گرفتند، اما رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) توسط یک کشور سوم به دشمنان هشدار دادند که «بدانید اگر به ما حمله کنید، سالم از منطقه بازنخواهید گشت»؛ دشمنان نیز چون رهبر شجاع و ملت ایران را در دفاع از شرف، حیثیت، ملیت، میهن و ناموس خود مقتدر و مصمم یافتند، از تصمیم نامشروع خود منصرف شدند و تا زمانی که این‌گونه مقتدرانه ظاهر شویم، قطعا آن‌ها دست از پا خطا نخواهند کرد.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای معنویت نیروها گفت: اگر یک نیروی نظامی روش بکارگیری سلاح و آداب رزم را بداند، می‌تواند در مقابل دشمن بایستد، ولی اگر ایمان کافی نداشته باشد، کم می‌آورد. تقویت باور‌های دینی و ایمان به خدا ما را در مقابل دشمن حفظ می‌کند، همان‌طور که در طول هشت سال دفاع مقدس، هواپیماها، تانک‌ها، نفرات انسانی و تجهیزات ما از دشمن کمتر بود و بیش از ۸۴ کشور علناً از صدام حمایت می‌کردند، ولی جوانان ما با بهره‌مندی از ایمان بالا، همه کمبود‌های تسلیحاتی را جبران کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه ارتقای توان اطلاعاتی در اجرای مأموریت‌های نیروهای مسلح و ارتش تعیین‌کننده است، افزود: تا زمانی که اطلاعات شما درباره دشمن کافی نباشد، قادر به انجام هیچ اقدامی نیستید. دشمن هم به دنبال شناسایی، پایش و رصد نقاط ضعف و قوت ما است تا با به دست آوردن اطلاعات در زمینه نیروی انسانی، تجهیزات و کاربرد آن‌ها استعداد ما را ارزیابی کند تا ضربه خود را بزند که به لطف خدا تاکنون توان ارزیابی اقتدار نظام ما را نداشته است و نمی‌داند که ما چه تجهیزات و یا عوامل غافلگیرکننده و مهلکی در اختیار داریم و به همین خاطر در حوزه نظامی، جرأت و توان دست از پا خطا کردن در مقابل ایران را ندارد.

حجت الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه ما باید برای حفظ استقلال، تمامیت ارضی و کلیت نظام و ارتقاء توان عملیاتی، اعتقادی و اطلاعاتی‌ خود تلاش مجدانه داشته باشیم، عنوان کرد: محور ارتقای توان عملیاتی، فرماندهان ما هستند که همه از روحانیون عقیدتی سیاسی گرفته تا شما نظامیان باید فرماندهان را به عنوان محور عملیاتی، یاری کنید تا توان رزمی ما در تراز نیازمان باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه توان اعتقادی، پرچم در دست روحانیون عقیدتی سیاسی است، افزود: اگر می‌خواهیم دغدغه کارکنان، خانواده‌ها، همسران و فرزندان برطرف شود، باید در ارتقای توان اعتقادی، وظیفه خودمان را به خوبی انجام دهیم و این با همکاری و همدلی با روحانیون در یگان‌ها عملی است و طرح‌های «مصباح» نیز در همین راستا تنظیم و با پشتیبانی فرماندهان و حضور فعال روحانیون در میدان با موفقیت در حال اجراست.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: در صورتی که توان رزمی، توان اعتقادی و توان اطلاعاتی خود را ارتقاء دهیم، قطعا در دنیا آقایی خواهیم کرد.

حجت الاسلام محمدحسنی اظهار داشت: امروزه ارتش جمهوری اسلامی ایران آبرومندترین ارتش جهان است و ما برای حفظ این آبرو و انتقال داشته‌های خود به آیندگان، باید دست به «جهاد کبیر» بزنیم که به معنای خستگی‌ناپذیر بودن در جهاد در راه خداست.

انتهای پیام/ 200

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار