همسر شهید محرابی:

«حسین» خواست تا راه رسیدنش به خدا باشم

همسر شهید مدافع حرم نوشت: «حسین» روز خواستگاری به من گفت: همسری می‌خواهم که کمکم کند تا باعث رسیدن من به خدا شود.
کد خبر: ۳۵۶۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵ - 05August 2019

خواست تا راه رسیدنش به خدا باشمبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «بی‌بی مرضیه بلدیه» همسر شهید مدافع حرم حسین محرابی در یادداشتی به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) نوشت:

اواسط دوره دبیرستان بودم، همیشه بین صحبت دوستانم حرف از گل و خواستگار بود، پدر من چون کتابدار دانشگاه بود و در یک محیط فرهنگی کار می کرد به شدت مخالف ازدواج من قبل از اتمام دانشگاه بود اما من دوست داشتم تجربه حضور خواستگار در منزل را داشته باشم و هیجان شب خواستگاری را درک کنم تا بتوانم بین دوستانم حرفی برای گفتن داشته باشم.

تا این که اسم حسین آقا به عنوان خواستگار مطرح شد، به مادرم گفتم دوست دارم تجربه خواستگاری قبل از دانشگاه رفتن داشته باشم، مطمئن باشید جوابم منفی است، مخصوصا که خواستگارم دیپلم داشت.

چون معرف خاله‌ام بود مادرم در کار انجام شده قرار گرفت و همه چیز به نفع من تمام شد. با دوستانم اتاق فکر تشکیل دادیم که چه حرف‌هایی بزنم تا این‌طوری سوژه‌ی خنده‌ای پیدا کرده باشیم.

وقتی پیشنهاد صحبت کردن از طرف خواهر حسین آقا مطرح شد، تمام حرف‌ها را در ذهنم مرور کردم که فراموش نکنم چه چیزی می‌خواستم بگویم. من داخل اتاق رفتم و حسین هم به دنبال من داخل اتاق شد. وقتی از نزدیک دیدمش تمام حرف‌ها یادم رفت.

خیلی سنگین و باوقار بود، بهم گفت: وقتی دم در فهمیدم شما سید هستید خوشحال شدم و باعث افتخارم هست که همسرم از ذریه حضرت زهرا (س) باشد و من هم محرم این خاندان باشم. تا به حال کسی این طوری با من حرف نزده بود!

می‌دانستم نه خانه‌‎ای دارد، نه ماشینی و نه حتی پدری که بتواند از لحاظ مالی حمایتش کند. دانسته سوال کردم پشتوانه مالی شما برای شروع زندگی مشترک چی هست؟! خیلی راحت جواب داد: این آیه قرآن که خداوند می فرمایند: شما ازدواج کنید من از لطف و کرم خود شما را غنی می‌کنم.

خودم رو جمع و جور کردم. ضربان قلبم تند شده بود. صحبت‌ها را اینطور ادامه داد: من همسری می‌خواهم که من را در مسیر بندگی خدا همراهی کند. همسری که خدا در قرآن می‌فرمایند مایه آرامش شماست، همسری که کمکم کند و باعث رسیدن من به خدا شود.

آن‌روز تمام پازل‌های فکری‌ام بهم ریخت و حال خوشحالم که در راه رسیدن به هدف بزرگش مانع راهش نبودم.

گفتنی است شهید حسین محرابی متولد شهریورماه سال 56 و از رزمندگان مدافع حرمی است که از طریق لشکر فاطمیون و همزمان با سالروز تولدش برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) به سوریه رفت. وی در اولین اعزامش به سوریه پس از 75 روز در دهم آذرماه سال 1395 در آخرین روزهای ماه صفر و در ایام شهادت امام رضا (ع) در منطقه حلب به شهادت رسید. از وی دو فرزند به نام های زینب و محمد مهیار به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار