مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

هفته دفاع مقدس از بهترین فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» گفت: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است و باید در این هفته با اجرای برنامه‌های با محتوا، جوانان را نسبت به واقعیت دفاع مقدس آشنا کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶ - 04August 2019

هفته دفاع مقدس از بهترین فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، سرهنگ «حجت‌الله ناصرپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که امروز در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان تشکیل شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسات، هم‌افزایی و وفاق بین شوراهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که سعی می‌کنیم اینگونه جلسات به صورت مشترک و تحت عنوان شورای ترویج ایثار و شهادت و ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شود.

وی افزود: هیچ فاصله‌ای بین ما و بنیاد شهید و تمامی نهادها و کسانی که در جهت حفظ فرهنگ ایثار و شهادت تلاش می‌کنند وجود ندارد و تلاش همه ما این است که بتوانیم سبک زندگی شهدا را به نسل جوان منتقل کنیم.

ناصرپور با بیان اینکه برخی از جوانان ما تحت تأثیر هزاران روش تبلیغی دشمن قرار گرفته‌اند، گفت: به خاطر خلاء‌های که وجود دارد، جوانان ما با ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیگانه هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان داشت: در جبهه‌ای که مرزهای آن بسیار بالاتر از مرزهای جغرافیایی است و دشمن در کنج کنج خانه‌ها نفوذ کرده است، اعضای کمیته شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در آگاه‌سازی جوانان نسبت به چرایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بیشترین وظیفه را برعهده دارند.

وی ادامه داد: شهدای هشت سال دفاع مقدس در مقابل گلوله‌ها به شهادت رسیدند، ولی الان شهدای ما در مقابل گلوله‌های ناشناخته شهید می‌شوند.

ناصرپور با اشاره به در پیشرو بودن هفته دفاع مقدس، تصریح کرد: هفته دفاع مقدس یکی از بهترین فرصت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  است و باید در این هفته با  اجرای برنامه‌های با محتوا، جوانان را نسبت به واقعیت دفاع مقدس آشنا کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به برگزاری همایش پیشکسوتان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: در این همایش که در سطح شهرستان‌ها نیز برگزار خواهد شد، از جمع کثیری از پیشکسوتان دفاع مقدس لرستان تجلیل خواهد شد.

وی با اشاره به در دست اقدام بودن دانشنامه دفاع مقدس لرستان، افزود: تدوین دانشنامه دفاع مقدس یکی از راه‌های مؤثر برای حفظ نام و یاد شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

ناصرپور در بخش دیگری از سخنان خود به یادمان‌های شهدا اشاره کرد و گفت: برخی از یادمان‌های شهدا مانند یادمان شهدای «اشترینان» و «پلدختر» مظلوم هستند که باید برای احداث آنها تلاش شود.

انتهای پیام/   

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار