معاون هنری سینمایی حفظ آثار دفاع مقدس لرستان:

شهدا را به عنوان الگو و اسوه به جوانان معرفی کنیم

محسن مرادی گفت: جوانان نیاز به الگو دارند که باید با معرفی درست شهدا، سعی کنیم جوانان ما آنها را به عنوان الگو قرار دهند.
کد خبر: ۳۵۶۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵ - 04August 2019

شهدا را به عنوان الگو و اسوه به جوانان معرفی کنیم

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، «محسن مرادی» معاون هنری سینمایی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت که امروز (یک‌شنبه) در سالن جلسات اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان برگزار شد، اظهار داشت: 40 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد ولی جوانان لرستانی هنوز شهدایی مانند شهید«هاشم پورزادی»، شهید «نعمت الله سعیدی»، شهید «توکل مصطفی زاده»، شهید «شاهمراد نقدی»، شهید «فتح الهی» و شهید «مبشر» را نمی‌شناسند و از رشادت‌های آنان در قبل از انقلاب و دوران دفاع مقدس بی‌اطلاع هستند.

وی افزود: جوانان ما نسبت به شهدای استان‌های دیگر بیشتر آشنا هستند که این نشان از آن دارد که ما شهدای خودمان را خوب به جامعه بویژه جوانان معرفی نکرده‌ایم.

مرادی گفت: جوانان نیاز به الگو دارند که باید با معرفی درست شهدا، سعی کنیم آنها را به عنوان الگو و اسوه به جوانان معرفی کنیم.

معاون هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان بیان کرد: در طی این چند سال هر وقت که مراسم تشییع شهدای برگزار شده است، از اقشار مختلف و با سلایق و دیدگاه‌های مختلف در مراسم تشییع شهدا حاضر می‌شوند و این نشان از آن دارد که کسی با شهدا مشکل ندارد و این ما هستیم که خوب شهدا را معرفی نکرده‌ایم.

وی با بیان برخی از خاطرات و رشادت‌های شهدای لرستان به عنوان نمونه‌های از ایثار، ازخود گذشتگی و سلحشوری خاطرنشان کرد: در هنگام برگزاری اینگونه جلسات از جوانانی که شاید هم هیچ سِمتی نداشته باشند دعوت کنیم و از آنها بخواهیم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشنهادات‌شان را بگویند.

مرادی با اشاره به در پیشرو بودن هفته دفاع مقدس، افزود: اجرایی برنامه‌هایی در سطح روستاها و شهرها، اجرای نمایش خیابانی و برپایی نمایشگاه عکس توسط ارشاد اسلامی، مصاحبه با والدین شهدا و فرماندهان، برگزاری یادواره های شهدا با عنوان آبروی محله، برگزاری یادواره شهدا در ادارات، سرکشی به خانواده های شهدا با هماهنگی بین دستگاه‌ها بویژه بنیاد شهید و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، غبار روبی از گلزار شهدا و تبلیغات محیطی از جمله برنامه هایی است که اجرای آنها در هفته دفاع مقدس گامی است در راه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار