در آیین اختتامیه جشنواره «سپهر نهاجا» مطرح شد؛

قاضی: باید غفلت چند ساله خود در موضوع تئاتر را جبران کنیم/ امیر تقی‌خانی: نیروی هوایی همواره در حوزه تئاتر پیشرو بوده است

آیین اختتامیه دومین جشنواره سراسری تئاتر سپهر نهاجا با حضور جمعی از کارکنان و هنرمندان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سالن شهید عباس واعظی برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۶۶۵۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ - 05August 2019

به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حجت‌الاسلام سید احمد قاضی»، ریاست عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم اختتامیه جشنواره سراسری تئاتر «سپهر نهاجا» با اشاره به تاکید سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ضرورت پرداختن به هنر اظهار داشت: ما باید همه حقوق داشته‌های خود را رعایت کنیم. به بیان دیگر باید قدر موهبت‌ها و دستاورد‌های انقلاب در خصوص هنر را بدانیم.

وی افزود:‌ می‌توان به واسطه هنر بلندترین معنایی را به مخاطب ارائه داد. از‌این ‌رو باید زکات هنر تئاتر را که همان عطیه الهی است بپردازیم و در مسیر صراط مستقیم استفاده کنیم. این احساس و ادراک را به هر کسی نمی‌دهند و حالا که از این نعمت برخورداریم باید بهترین استفاده را از آن کنیم.

قاضی در ادامه گفت: اگر درست از هنر استفاده نکنیم این نعمت از ما گرفته خواهد شد و باید همه سعی خود را به کار بگیریم تا غفلت چند ساله را جبران کنیم و هنر تئاتر را که آینده روشنی دارد بیشر به کار بگیریم.

امیر تقی‌خانی معاونت فرهنگی و روابط عمومی سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در ادامه این مراسم بیان داشت: ما در مجموعه سازمان عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی چند راهبرد را در نظر داریم که استفاده از هنر و تعامل با سایر نهاد‌ها از مهمترین آنهاست، همچنان که در عمومی سازی آموزش قرآن پیشرو است و افزایش تعداد حفاظ از نتایج آن است؛ لذا در بحث تئاتر هم نیروی هوایی از همان ابتدا پیشرو بوده است. در خانواده نیروی هوایی هنرمندان بسیاری تربیت شده است و در این زمینه نیز پیشرو هستیم.

وی افزود: با توجه محدودیت‌ها و مشکلات، چند گروه مشغول فعالیت هستند که نمونه آن را در این جشنواره دیدیم. این گروه‌ها به لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته‌اند که باید حداکثر استفاده را از آن‌ها بکنیم و نباید خود را به جشنواره سپهر نهاجا محدود کنیم. باید به جشنواره‌های سراسری دیگر نیز فکر کنیم.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها