چیدن سیم‌خاردار نفس در میدان مین

رزمنده، جانباز و پژوهشگر دوران دفاع مقدس نوشت: فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، قبل از هر عملیات به بچه‌ها گوشزد می‌کرد که هرگاه وسط میدان مین و پشت سیم خاردار، احساس کردید که این «من» هستم که دارم مین‌ها را خنثی می‌کنم و سیم‌خاردار‌ها را می‌بُرم، سریع سیم‌چین را همان‌جا بگذار و از وسط میدان مین بیا عقب.
کد خبر: ۳۵۶۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵ - 05August 2019

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «حمید داودآبادی» رزمنده، جانباز و پژوهشگر دوران دفاع مقدس، در صفحه اجتماعی خود، در بیان خاطره‌ای از دوران حماسه و ایثار، نوشت: شب عملیات، وظیفه تخریبچی‌ها این بود؛ در زیر شدیدترین آتش که بر سرشان می‌بارید، بدون سلاح و هرگونه امکان دفاع در برابر تیربارهای سنگین دشمن، جلوتر از همه نیروها حرکت کنند؛ مین‌ها را خنثی کنند، سیم‌خاردارها را با سیم‌چین ببرند تا از وسط میدان مین، یک راه باریک (معبر) برای گذر نیروها و آغاز عملیات باز کنند. این کار، یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین نکته عملیات بود و فقط بسته به توان، مهارت، ایمان، شجاعت و اخلاص رزمندگان تخریب داشت.

سیم‌خاردار نفس در میدان مین

یکی از رزمندگان گردان تخریب می‌گفت: یکی از نکات مهمی که حاج «منصور رحیمی» فرمانده گردان تخریب لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، همیشه قبل از هر عملیات به بچه ها گوشزد می‌کرد، این بود که: «هرگاه وسط میدان مین و پشت سیم خاردار، احساس کردید که این «من» هستم که دارم مین‌ها را خنثی می‌کنم و سیم‌خاردارها را می‌بُرم، سریع سیم‌چین را همان‌جا بگذار و از وسط میدان مین بیا عقب؛ چون آن لحظه کار را خراب می‌کنی. این تو نیستی که معبر باز می‌کنی، فقط خداست».

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار