حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسنی:

جنگ فرهنگی خطرناک‌ترین نوع جنگ است/ لزوم ارتقای مقاومت در عرصه فرهنگ

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان این‌که باید مقاومت فرهنگی خود را ارتقا دهیم، گفت: در مقوله جنگ فرهنگی تک تک ما نقش داریم و باید روشن‌گری کنیم تا در این حوزه نیز مثل حوزه نظامی آمریکا را از اقدامات خود پشیمان کنیم.
کد خبر: ۳۵۶۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ - 05August 2019

جنگ فرهنگی خطرناک‌ترین نوع جنگ است/ لزوم ارتقای مقاومت در عرصه فرهنگبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در جمع کارکنان منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس با بیان اینکه آمریکا جنگی ترکیبی را علیه مردم ایران به راه انداخته است، اظهار داشت: جنگ گاهی نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است و گاهی همه این‌ها را شامل می‌شود که جنگ امروز آمریکا علیه ملت ایران از این نوع است.

وی افزود: آرایش نظامی دشمن علیه ما جنگی است و او آن را کتمان هم نمی‌کند و بارها گفته همه گزینه‌ها روی میز است و تا مرز فشردن ماشه رفته است اما به خاطر اقتدار نیروهای مسلح و مقاومت ملت ایران از فشردن ماشه منصرف شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به جنگ سیاسی آمریکا علیه مردم ایران، گفت: این نهایت بی عقلی و بی خردی سیاستمداران آمریکا است که رهبر یک کشوری را تحریم کنند چرا که محبوبیت، قابل تحریم شدن نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) مثل بسیاری از رهبران دنیا سرمایه‌دار و دنیادار نیست که بخواهند اموالش را در دنیا مصادره کنند. همه می‌دانند رهبر معظم انقلاب وارسته‌ترین و زاهدترین رهبر دنیا و نسخه دوم معصومین در زندگی هستند و کسانی که از نزدیک با زندگی معظم‌له آشنایی دارند می دانند که ایشان شبیه‌ترین زندگی را به پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) دارند.

وی با بیان اینکه آمریکا به آخر خط عقلانیت رسیده و به هر کار غیر خردمندانه‌ای دست می‌زند، ادامه داد: ترامپ قطعا نمی‌داند و نخواهد هم دانست که محبوبیت رهبر معظم انقلاب در جهان با این اقدام وی نه تنها کاهش نداشته بلکه افزایش هم یافته است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش درباره جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران، خاطرنشان کرد: آمریکا دارایی‌های ایران را در هر نقطه‌ای از دنیا را تحریم کرده تا ملت ایران نتواند به اموال خود دسترسی داشته باشد؛ حتی کمک‌های بشر دوستانه ایرانی‌های خارج از کشور و خارجی‌های منصف و با عاطفه در جریان سیل روزهای ابتدایی امسال را نیز تحریم کردند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه آمریکا در بحث فرهنگی جنگ تمام عیاری را علیه ایران از گذشته آغاز و همچنان ادامه می‌دهد، اذعان کرد: به اعتراف خود آنان، جنگ فرهنگی در میان انواع جنگ‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی، خطرناک‌ترین جنگی است که بسیار نیز به آن امید دوخته‌اند.

وی در همین زمینه ادامه داد: آنان گرفتن حجاب و عفاف از زنان برای به فساد کشاندن جوانان را تنها راه به زانو در آوردن ملت ایران می‌دانند یعنی درست همان کاری که در اسپانیا کردند؛ در مقطعی کشور اسپانیا به دست مسلمانان افتاد اما برخی‌ها از طریق فساد، جوانان را لغزاندند و اراده آنان را از آن ها گرفتند و استحاله فرهنگی به وجود آوردند و آنان را سست کردند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با اشاره به عناوین بکار گرفته شده از سوی فرماندهی معظم کل قوا در خصوص جنگ فرهنگی دشمن مبنی بر «جنگ، ناتو، شبیخون و غارت فرهنگی»، گفت: امروزه تمام توان آمریکایی‌ها برای غارت و شبیخون فرهنگی ما به کار گرفته می‌شود چرا که از موفقیت در جنگ‌های دیگر علیه ما نا امید شده اند.

حجت‌الاسلام محمدحسنی تاکید کرد: بر همه ما تکلیف است که مقاومت مرکب خود را ارتقاء ببخشیم چرا که فشار آمریکایی‌ها علیه ما ترکیبی است و مقاومت ما نیز باید ترکیبی باشد؛ ما در حوزه نظامی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی باید مقاومت کنیم.

وی با بیان اینکه باید مقاومت فرهنگی خود را ارتقا دهیم، گفت: در مقوله جنگ فرهنگی تک تک ما نقش داریم و باید روشن‌گری کنیم تا در این حوزه نیز مثل حوزه نظامی امریکا را از اقدامات خود پشیمان کنیم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، خاطرنشان کرد: در این مقوله اهتمام به اجرای درست طرح های فرهنگی مصباح یک امر واجبی است و عقل می‌گوید اگر می خواهید در برابر تهاجم فرهنگی دشمن مقاوم باشید باید با التزام به اینگونه طرح‌ها خود و خانواده خود را قوی و آگاه نماییم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها