نماینده ولی فقیه در لرستان:

اولین رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب داشتن مواضع انقلابی است

آیت الله «سید احمد میرعمادی» گفت: اولین رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب داشتن مواضع انقلابی و دفاع از ارزش‌های انقلاب و دفاع در برابر زر و زور و تزویر است.
کد خبر: ۳۵۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵ - 05August 2019

اولین رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب داشتن مواضع انقلابی است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» نماینده ولی فقیه در لرستان امروز (دوشنبه) در نشست صمیمی با اصحاب رسانه لرستان که به مناسبت روز خبرنگار در بیت امام جمعه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهیدِ خبرنگار «محمود صارمی»، اظهار داشت:  شهید محمد صارمی مظهر صداقت، شجاعت و امانت و  یک الگو برای خبرنگاران است.

وی  افزود: آنچه برای خبرنگاران لازم است مسأله شجاعت، صداقت و امانتداری است که شهید  «محمودصارمی» تمام این ویژگی ها را داشت.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه امروز خبرنگاران در میدان جنگ هستند، گفت: امروز جنگ نرم مهمترین مسأله و چالشی است که دنیا با آن روبرو است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان بیان کرد: امروز تمام تعاملات دنیا بر محور رسانه می‌چرخد به همین دلیل اهمیت رسانه مخصوصاً فضای مجازی خیلی مهم است.

وی با بیان اینکه ما در ایران اسلامی یک مرحله مهمی از انقلاب را پشت سرگذاشته ایم و حالا انقلاب وارد گام دوم شده است، تصریح کرد: در گام دوم انقلاب بحث پیشرفت و ترقی، با اعتماد به ظرفیت‌های درونی و اعتماد به نفس و حفظ استقلال مطرح است.

امام جمعه خرم آباد با تأکید براین مطلب که  در گام دوم انقلاب تقابل بین اسلام و استکبار جهانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب ما شاهد ایستادگی خط مقاومت در برابر خط سازش هستیم.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه خبرنگاران ما باید همگام انقلاب اسلامی باشند  و در این سطح قلم بزنند، افزود: اولین رسالت خبرنگاران در گام دوم انقلاب داشتن مواضع انقلابی و دفاع ازارزش‌های  انقلاب و دفاع در برابر زر و زور و تزویر است.

وی با اشاره به اینکه رسانه اجیری نمی‌تواند در گام دوم انقلاب حرکت کند، گفت: یکی دیگر از رسالت‌های خبرنگاران در گام دوم انقلاب تلاش برای تبیین و تحقق بیانیه گام دوم است.

نماینده ولی فقیه در لرستان یکی از ویژگی‌های خبرنگاران موفق را مطالبه‌گری دانست و ادامه داد: در مطالبه گری باید پیشرفت استان مد نظر باشد اگر مطالبه گری در کار نباشد، ضعف  محسوب می‌شود چرا که خود مقام معظم رهبری (مدظله العالی) اولین مطالبه گر است ما نیز باید بر اساس آن عمل کنیم.

وی با بیان اینکه رسالت رسانه روشنگری است نه تملق گویی، تصریح کرد: امروز باید حق مردم احیا شود و رسانه باید زبان مردم باشد نه متملق دستگاه و مدیری خاص.

آیت الله میرعمادی گفت: گسترش امید در جامعه از مهمترین رسالت‌های خبرنگار است و اصحاب رسانه نباید سیاه نمایی کنند و همان امید آفرینی که مد نظر مقام معظم رهبری است مورد نظر شان باشد چرا که امید مایه پیشرفت است.

امام جمعه خرم آباد اظهار اشت: همه خبرنگاران باید پیگیر منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و تلاش برای انتشار مطالبی در حوزه فرهنگ دینی باشند وبرای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وحضور در نماز جمعه که باعث اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است تلاش کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با  اشاره به حادثه سیل فروردین ماه امسال در چندین شهر کشور و برخی از شهرهای لرستان، گفت: اصحاب رسانه و خبرنگاران به خوبی حوادث سیل  و خدمت رسانی ها به مناطق سیل زده را انعکاس دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها