برگزاری رویداد ملی خوشنویسی «ع» با موضوع عاشورا در جهرم

رویداد ملی تخصصی خوشنویسی و استعدادیابی«ع» با موضوع عاشورا و مناجات امام سجاد (ع) مهرماه 98 به میزبانی شهرستان جهرم برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۵۶۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 05August 2019

برگزار رویداد ملی خوشنویسی «ع» با موضوع عاشورا در جهرمبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، فراخوان رویداد ملی خوشنویسی«ع» که مهرماه امسال در شهرستان جهرم برگزار می‌شود جهت شرکت علاقه‌مندان به هنر خوشنویسی اعلام شد.

رویداد ملی تخصصی خوشنویسی و استعدادیابی «ع» در دو بخش مسابقه و استعدادیابی به صورت جداگانه برگزار می‌شود که در بخش استعدادیابی به هنرجویان سطح مبتدی تا ممتاز و در بخش مسابقه به فوق ممتازین و استادان خوشنویسی پرداخته می‌شود.

هدف برگزاری این رویداد پرداختن بیشتر به زندگی امام حسین(ع) و ترویج آن در جامعه، گردآوری هنرمندان خوشنویسی کشور و تشویق جوانان به خوشنویسی اعلام شده است.

موضوع اصلی این رویداد عاشورا و موضوعات مربوط به این واقعه و مناجات‌های حضرت سجاد (ع) در صحیفه سجادیه است. هنرمندان می‌توانند در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق و نقاشی خط در این رویداد شرکت کنند.

یکی از ویژگی‌های این رویداد بورسیه یک سال افراد منتخب در بخش استعدادیابی است که به مدت یک سال تحت آموزش داوران و استادان انتخابی کشور قرار می‌گیرند. این بورسیه شامل 10 نفر از روستاهای کشور، 5 نفر از شهرهای کمتر قابل دسترسی به خوشنویسی، 5 نفر از شهرستان‌های کشور، 3 نفر از شهرستان میزبان و 2 نفر از مراکز استان‌ها می‌شود.

هنرمندان مجاز هستند که 5 اثر در هر گرایش را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند و حداکثر اندازه باید اثر 200 در 200 سانتی‌متر باشد. همچنین علاقه‌مندان باید آثار خود را در قالب تصویر و با حجم یک مگابایت در سایت www.ence.ir بارگزاری کنند.

آخرین مهلت ارسال فایل آثار 5 مهرماه است و داوری مرحله اول و دوم نیز در همین مهرماه برگزار می‌شود. تاریخ برگزاری اختتامیه اواخر مهرماه ذکر شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها