وزیر ورزش و جوانان تأکید کرد؛

ضرورت استفاده از تکنولوژی روز در برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهدا

«مسعود سلطانی‌فر» گفت: بازنگری اساسی در رویدادها و مراسم مختلفی که برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود، در حقیقت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج آن است؛ لذا باید به دنبال شیوه‌ها و ابزارهای جدیدی باشیم که متناسب با تکنولوژی روز باشد.
کد خبر: ۳۵۶۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ - 05August 2019

ضرورت استفاده از تکنولوژی روز در برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهدابه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان، امروز (دوشنبه) در نخستین نشست دومین کنگره شهدای ورزش کشور که باحضور جمعی از مسئولان ورزشی کشور در وزارت‌ ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار داشت: باید ارزش‌های دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنیم؛ چراکه امروز اگر در منطقه پرتلاطم، حاکمیت ارضی را نمی‌توانند تغییر دهند، به خاطر ایثار شهدا در دفاع مقدس است.

وی افزود: بعد از گذشت ۳۱ سال از دوران جنگ تحمیلی، رویدادها و بزرگداشت‌هایی برگزار شده که هنوز نتوانسته‌ایم ارزش‌های آن دوران را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

سلطانی‌فر ادامه داد: بازنگری اساسی در رویدادها و مراسم مختلفی که برای بزرگداشت شهدا برگزار می‌شود، در حقیقت انتقال ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج آن است؛ لذا باید به دنبال شیوه‌ها و ابزارهای جدیدی باشیم که متناسب با تکنولوژی روز باشد.

وی با تأکید بر این‌که باید چتر کنگره بر سر همه شهدا باشد، ادامه داد: همه شهدا برای دفاع از آرمان‌های نظام اسلامی به صحنه رفتند و آن را برای ما تبیین کردند و این ارزش‌ها باید ترویج داده شوند.

سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: هرچه به سمت محتوایی‌تر شدن در این زمینه گام برداشته شود، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود.

همچنین در ادامه این نشست، «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز اظهار داشت: نخستین کنگره شهدای ورزش کشور را با یک کار ملی و هماهنگ و با مشارکت بسیار جدی تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها از جمله سازمان بسیج ورزشکاران و وزارت ورزش و جوانان برگزار کردیم.

وی افزود: در هر استان دایرة‌المعارفی درباره شهدای ورزشکار آن استان تدوین کردیم که کار ماندگاری خواهد بود.

احمدی از انتشار ۱۳ کتاب در خصوص شهدای شاخص ورزشکار و یک کتاب درباره شهید «اعلمی» قهرمان وزنه‌برداری کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و نظرات کارشناسی برنامه‌های دومین کنگره شهدای ورزشکاران را بهتر از نخستین کنگره برگزار کنیم و از مشارکت تمام جامعه ورزش برخوردار باشیم و این‌گونه نباشد برنامه‌ای برای شهدای ورزشکار برگزار کنیم که اثربخشی لازم را نداشته باشد.

سردار «داود آذرنوش» رئیس سازمان بسیج ورزشکاران نیز در این نشست، اظهار داشت: ما در شرایط اقتصادی سختی قرار داریم و با توجه به ملاحظاتی که در این زمینه وجود دارد، تصمیم گرفتیم تا برای دومین کنگره شهدای ورزش کشور ستادی تشکیل دهیم که ۹ کمیته در ستاد فعالیت خواهند داشت.

وی برگزاری یادواره شهدای ورشکار توسط تعدادی از فدراسیون‌ها، برگزاری شب خاطره با حضور خانواده‌های معظم، چاپ کتاب شهدای ورزشکار و ساخت مستند در این زمینه را از جمله فعالیت‌های این ستاد عنوان کرد.

همچنین «کیومرث هاشمی» پیشنهاد داد که نام کنگره از شهدای ورزشکار به شهدای جهان اسلام تغییر پیدا کند و با دعوت از خانواد‌های شهدای سایر کشورها نیز از آن‌ها تجلیل به‌عمل آید.

در ادامه «سیدرضا صالحی امیری» رئیس کمیته ملی المپیک اظهار داشت: اگر امروز احساس غرور و غیرت می‌کنیم به خاطر چشمه‌های جوشانی است که شهدا خلق کردند؛ لذا هرکاری که برای شهدا انجام می‌دهیم حداقل وظیفه ماست و مطمئن هستیم نمی‌توانیم رسالت خود را نسبت به شهدا ادا کنیم.

وی افزود: مجموع وزارت ورزش از شخص وزیر تا سایر مجموعه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی همه وفادار به آرمان‌های شهدا هستند؛ اما باید شیوه های جدیدتری خلق کرد تا اثربخشی آن بیشتر شود.

صالحی امیری ادامه داد: با ساخت کلیپ‌های کوتاه و پخش در شبکه‌های مجازی، از همین امروز باید جریان کنگره را آغاز کرد. هر کدام از این تیزرها می‌تواند ۵۰ میلیون پیام را به خانواده‌ها منتقل کند.

صالحی امیری خاطرنشان کرد:‌ باید جریانی را در کنگره آغاز کنیم که انگیزه به جای تاریخ‌سازی نمادسازی و اسطوره‌سازی شود. در حقیقت جهت‌گیری را باید به سمت کارهای جدید همچون شناسایی استعدادها در خانواده‌های شهدا پیش ببریم که ماندگار شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها