ترکیه بر نقش ایران برای حل بحران سوریه تاکید کرد

رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی بر ضرورت حضور ایران و مشارکت آن در حل بحران سوریه تاکید کرد.
کد خبر: ۳۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲ - 23September 2013

ترکیه بر نقش ایران برای حل بحران سوریه تاکید کرد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از "دیلی نیوز"، عبدالله گل رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در مورد بحران سوریه با اشاره به نفوذ و اهمیت نقش ایران در سوریه بر ضرورت مشارکت ایران برای حل بحران در سوریه تاکید کرد و بیان داشته هر گونه طرحی برای حل این بحران بدون در نظرداشتن نقش ایران غیرواقع بینانه خواهد بود.

عبدالله گل در این سخنان خود ضمن پذیرش اختلافاتی در دیدگاه های ایران و ترکیه با توجه به نقش ایران در ترکیه و جایگاه منطقه ای کشورمان بر ضرورت توجه به تاثیرگذاری و نقش ایران برای حل بحران سوریه تاکید نموده است. گفتنی است هر چند مقامات کشورمان بارها اعلام کرده مواضع اصولی ایران در مورد بحران سوریه تغییر نکرده و همواره به نظر مردم این کشور احترام می گذرد ولی رئیس جمهور ترکیه با توصیف مرحله ای جدید از سیاست خارجی ایران در دولت جدید کشورمان بر ضرورت توجه به نقش ایران در بحران سوریه اشاره نموده است.

شایان ذکر است در جریان سفر روزهای اخیر رئیس مجلس ترکیه به ایران و دیدارهای وی با مقامات سیاسی کشورمان، این مقام ترکی نیز ضمن اشاره به اختلافات ایران و ترکیه در مورد بحران سوریه، به اهمیت و جایگاه ایران در منطقه و به خصوص در بحران سوریه تاکید نموده است.

گفتنی است از زمان آغاز بحران سوریه، ترکیه مواضع متفاوتی از ایران اتخاذ نموده است و همواره یکی از کشورهای پیشرو برای اعمال فشار گسترده به دولت بشار اسد و از حامیان اصلی شورشیان بوده است.

نظر شما
پربیننده ها