سخنگوی هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

جوان امروز تشنه حقیقت و شناخت حماسه‌های دفاع مقدس است/ عده‌ای از مسیر انقلاب فاصله گرفته‌اند

اسدالله عباسی با اشاره به عدم تعهدپذیری برخی از مسئولان در خدمت‌رسانی به مردم، گفت: رسیدگی به امور مردم یکی از تأکیدات امام راحل بود که متأسفانه در جامعه کنونی عده‌ای از مسئولان با عدم رعایت این موضوع مهم از مسیر انقلاب دور شدند.
کد خبر: ۳۵۶۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱ - 07August 2019

///اسدالله عباسی نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، وظیفه وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان صدا و سیما را در ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار، شهامت و شهادت‌طلبی خطیر عنوان کرد و اظهار داشت: در حالی‌که مدت زمان زیادی از جنگ تحمیلی نگذشته است، متاسفانه ما امروز در جامعه شاهد کم‌رنگ شدن فرهنگ جهاد جهادگران جنگ و سردرگمی جوانان و عدم آگاهی این نسل از اهداف و آرمان‌های رزمندگان هستیم که این ناشی از غفلت مسئولان و متولیان فرهنگی کشور و به ویژه آموزش و پرورش و سازمان صدا و سیماست.

این مقام مسئول با اشاره به برخی از برنامه‌ها و تولیدات کم محتوای رسانه ملی افزود: کم‌کاری این سازمان در نمایش آثار، وقایع و رخدادهای جنگ تحمیلی در جامعه، ناسپاسی از مجاهدت‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس در راه دفاع از کشور است.

وی ادامه داد: در رسانه ملی هزینه‌های زیادی صرف ساخت فیلم‌هایی می‌شود که کمترین تاثیری در زندگی و بهبود فرهنگ خانواده‌ها ندارد و صرفا برای اینکه زمان و اوقات فراغت مردم را پُر کرده باشد ساخته می‌شوند، در حالی‌که جوان امروز تشنه حقیقت و شناخت تاریخ و حماسه‌های جنگ است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اذعان به غرق شدن برخی از مسوولان در پست و مسندطلبی که باعث شده از دفاع مقدس و هرآنچه در هشت سال جنگی تحمیلی بر ایران گذشت غافل شوند، خاطرنشان کرد: جوان امروز یادگاران دفاع مقدس را می‌بیند و از آنها الگو می‌گیرد.

وی یادآور شد: برخی از مسئولان که از یادگاران دفاع مقدس و شاهد شهادت همسنگران خود نیز بوده‌اند، امروز تمام توجه خود را به بهتر شدن اوضاع مالی و زندگیشان معطوف کرده‌اند، که این‌گونه رفتارها عامل مهمی در بی‌رغبتی برخی جوانان برای گام برداشتن در مسیر جهاد است.

وی با بیان این‌که سوء مدیریت برخی از مسوولان باعث به وجود آمدن مشکلات اقتصادی کنونی کشور شده است، اظهار داشت: چرا کسی به‌طور جدی پیگیر مطالبات مردم نیست؟ ایجاد وحدت و همدلی میان مسئولان لازمه اقدام در جهت کاهش مشکلات معیشتی مردم است؛ اما این‌که هر مسئولی مدام از وحدت و انسجام صحبت کند و در عمل هیچ برنامه‌ای نداشته باشد، دچار توهم شده است.

عباسی در ادامه شناسایی و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی را یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم دانست و خطاب به قوه قضائیه گفت: چرا در نشر اسامی کسانی که با سوءاستفاده از اخذ دلار دولتی فساد مالی انجام دادند، تعلل صورت می‌گیرد؟ آن‌ها آقازاده هستند؟ اگر من نماینده هم مرتکب فساد و یا هر خطای نابخشودنی دیگری شده‌ام این وظیفه قوه قضائیه است که آشکارا اعلام کند. این وظیفه مسئولان است که برای مردم شفاف‌سازی کنند که چه کسانی مسبب این همه گرفتاری‌هایشان هستند.

این نماینده خانه ملت، اشرافی‌گری برخی مسئولان را علت اصلی غفلت آن‌ها از مردم عنوان کرد و گفت: کسی که با فساد و پول‌های گزاف درهم آمیخته شده، نمی‌تواند وضعیت نابسامان معیشتی مردم را درک کند.

عباسی با اشاره به آرمان‌های انقلاب اسلامی و حضرت امام راحل (ره) تصریح کرد: رسیدگی به امورات مردم یکی از تاکیدات امام خمینی (ره) بود که متاسفانه در جامعه کنونی عده‌ای از مسئولان با عدم رعایت این موضوع مهم از مسیر انقلاب دور شدند.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار