وزیر خارجه اردن:

با وجود اشغالگری اسرائیل، منطقه روی آرامش نخواهد دید

«أیمن الصفدی» که به ترکیه سفر کرده است گفت: بدون پایان اشغالگری اسرائیل، منطقه روی صلح، امنیت و ثبات را نخواهد دید.
کد خبر: ۳۵۶۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ - 06August 2019

وزیر خارجه اردن: با وجود اشغالگری اسرائیل، منطقه روی آرامش نخواهد دیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن که به دعوت «مولود چاووش اوغلو» همتای ترکیه‌ای خود به آنکارا سفر کرده است دوشنبه شب در یازدهمین کنفرانس سفرای ترکیه‌ای به ایراد سخن پرداخت.

وی اظهار داشت: «بدون نابودی اشغالگری اسرائیل و حل منازعه [فلسطینی-اسرائیلی] بر اساس راه‌حل دو دولت، هیچ صلح فراگیر و امنیت و ثباتی در کار نخواهد بود».

وی افزود: منازعه فلسطینی-اسرائیلی اساس تنش در منطقه است و حل آن به گونه‌ای که به اشغالگری پایان دهد و تشکیل دولت مستقل فلسطین تضمین شود، شرط تحقق صلح فراگیر است.

طبق گزارش خبرگزاری اردن (پترا)، الصفدی همچنین گفت که تروریسم دشمن مشترکی است که ارتباطی به ارزش‌های صلح، محبت و احترام به دیگران که در دین مبین اسلام ذکر شده، ندارد.

الصفدی امروز سه‌شنبه نیز با همتای ترکیه‌ای خود نشست دوجانبه‌ای برگزار و طی آن راهکارهای توسعه همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف را بررسی کرد.

در این دیدار همچنین تحولات منطقه‌ای و تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران‌های منطقه‌ای بررسی شد و دو طرف بر محوریت قضیه فلسطین و ضرورت حل آن به گونه‌ای که حقوق ملت فلسطین از جمله تشکیل دولت مستقل به پایتختی قدس محقق شود، تأکید کردند.

الصفدی و چاووش اوغلو همچنین اهمیت نقش اردن در خصوص قیمومیت بر اماکن مقدس اسلامی و مسیحی قدس اشغالی را مورد تأکید قرار دادند.

طبق گزارش پترا، وزیران خارجه اردن و ترکیه به تشریح تلاش‌های صورت گرفته برای حل بحران سوریه پرداخت و بر ضرورت تشریک مساعی برای دستیابی به حل سیاسی این بحران مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴ به گونه‌ای که تمامیت ارضی سوریه و امنیت و ثبات آن حفظ شود، تأکید کردند.

آن‌ها همچنین درباره اوضاع خلیج‌فارس نیز بر ضرورت کاهش تنش‌ها و اتکا به گفت‌وگو برای حل بحران‌ها و تقویت صلح و روابط منطقه‌ای بر اساس اصل حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی کشورها تأکید کردند.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار