مدیر کل حفظ آثار سیستان و بلوچستان:

بازگشت آزادگان به میهن اسلامی پیروزی دوم رزمندگان بود

سرتیپ دوم پاسدار غلام نبی کوهکن گفت: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پیروزی دوم رزمندگان بود که باید در راستای فرهنگ سازی و انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده گام برداریم.
کد خبر: ۳۵۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰ - 07August 2019

برگزاری جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در سالن جلسات اداره استانداری با حضور مسئولان و فرماندهان استانی برگزار شد.

سرتیپ دوم پاسدار «غلام نبی کوهکن» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان اظهار داشت: مرداد  ماه خاطره‌ها، بزرگواریها و کرامت‌ها نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی است این ماه را گرامی میداریم و باید ایام الله‌های این ماه را گرامی داشت.

وی با اشاره به این مطلب که عملیات مرصاد در ابتدای مرداد بوده است که لطف و عنایت خدا بعد از جنگ بود که دفتر سیاه منافقین بعد از هشت سال دفاع مقدس در این عملیات بسته شد، افزود: در این عملیات تعداد 11 شهید از ارتش استان سیستان و بلوچستان مظلومانه در این عملیات به شهادت رسیدند.

سردار کوهکن ادامه داد: عید قربان سال جاری با سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی مصادف شده است که این روز را هم تبریک عرض می‌کنیم، انشاالله یک مراسم خوب و در خور شان ورود آزادگان در شهرستان زاهدان برگزار کنیم که مقدمات کار اجرا شده است.

وی بیان کرد: بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، پیروزی دوم رزمندگان بود که باید در راستای پاسداشت این روز به خوبی تلاش کنیم و در راستای فرهنگ سازی و انتقال این فرهنگ به نسلهای آینده گام برداریم.

وی با تاکید بر این مطلب که راهیان نور جنوب شرق کشور مهمترین موضوع است ادامه داد: راهیان نور جنوب شرق از سوی تهران اجرای آن ابلاغ شد پیش بینی‌ها هم صورت گرفته که ما در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به 8 هزار شهید را تقدیم نظام کرده که بخشی از این شهدا مهاجر هستند.

کوهکن تصریح کرد: یاد شهدا را باید با ساخت یادمانها زنده نگه داریم، در همین راستا 20 نقطه یادمانی معین شده است که کمیته آن تشکیل شده که از این 20 نقطه یک نقطه یادمان تاسوکی احداث شده است.

این مسئول اظهار داشت: یادمان شهید شوشتری در پیشین ساخته شده که هشت نقطه دیگر از 20 یادمان در الویتها است که باید احداث شود.

وی افزود: دو یادمان به نام یادمان شهدای مبارزه با موادمخدر طرح آن تهیه و در آینده‌ای نزدیک ساخته خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که ساخت دو یادمان از سوی فرمانده انتظامی استان تقبل شده است گفت: فرمانده مرزبانی کشور هم ساخت یک یادمان را قول داده‌اند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در بحث شهدای گمنام برای خاکسپاری شهید درخواست داده‌ایم و برای خاکسپاری شهدا باید مکان تدفین شهدا تایید شود.

وی گفت: در بحث ساخت یادمان شهدا سازمان برنامه‌ریزی زحمت کشیدند و هزینه‌ای در نظر گرفتند، بیشترین تلاش و تحرک را در فرمانداری زاهدان داشته‌ایم که به یاری خدا یادمان شهدای گمنام شهرک جهاد و نصرت آباد به زودی به پایان خواهد رسید و کار ساخت یادمانهای شهدا در شهرک‌های مسکونی نیز به زودی اتمام خواهد شد.

«علي زينی وند» معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمیته مشارکت‌های مردمی یکی از مهم‌ترین کارگروه‌هایی است که با توجه به بحث آسیب‌های اجتماعی و در راس آن اعتیاد، ترانزیت و توزیع آن در استان می‌تواند به نوعی نقش هماهنگی، راهبردی و آگاه سازی را ایفا کند.

️وی در ادامه افزود :گفتمان حاکم بر فضای اداری، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عمومی استان تناسبی با معضلات و مشکلات استان ندارد و سطح بالای آسیب‌های اجتماعی در استان باعث کاهش حساسیت در دستگاه‌های اجرایی شده که ضرورت دارد این موضوع با جدیت و حس مسئولیت در دستگاه های اجرایی پیگیری شود.

معاون استاندار اظهار داشت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با انگیزه، تحرک و دانش کافی در حیطه وظایف خود موضوع آسیب‌های اجتماعی را پیگیری نمایند.

زینی وند خواستار تحرک جدی مدیران در حوزه گفتمان‌سازی و افزایش حساسیت‌ها در جامعه نسبت به آسیب‌ها شد.

تهیه بانک اطلاعات بهبودیافتگان، تاسیس سازمان مردم نهاد در هر شهرستان، آگاهسازی و اطلاع رسانی به خانواده‌ها در سطح مدارس از مهم‌ترین موضوعات این جلسه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار