سرهنگ پوراحمدیان:

مهارت‌های دفاعی می‌تواند نرم و سخت باشد

فرمانده سپاه شهرستان چابهار گفت: مهارت‌های دفاعی می‌تواند نرم و سخت باشد که دانش آموزان در مهارت‌های سخت باید، جهت یابی، زندگی در شرایط سخت، تیراندازی، دفاع شخصی، نظام جمع و دیگر مهارت‌های سخت را به بهترین نحو آموزش ببینند.
کد خبر: ۳۵۶۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ - 07August 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، دوره توانمندسازی دبیران درس آمادگی دفاعی با حضور ۵۰ نفر از دبیران این درس از شهرستان های چابهار، کنارک، قصرقند، بنت و فنوج در شهرستان چابهار به مدت ۳ روز برگزار می‌شود.

سرهنگ «محمدعلی پوراحمدیان» فرمانده سپاه شهرستان چابهار اظهار داشت: درس آمادگی دفاعی شامل برنامه‌ریزی برای آن دسته از آموزش‌ها و مهارت‌هایی است که در زمینه دفاع عامل و غیرعامل در برابر تهدیدها و تهاجمات نظامی و غیر نظامی دشمنان نظام و عناصر وابسته به آنها لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

فرمانده سپاه شهرستان چابهار با بیان اینکه آموزش و پرورش سالهاست با عنوان درسی آمادگی دفاعی در پایه نهم و دهم متوسطه به آموزش تئوری و عملی آن می‌پردازد، گفت: آموزش تئوری آمادگی دفاعی بر عهده آموزش و پرورش و آموزش عملی آن توسط مربیان تحت آموزش سپاه پاسداران و بسیج دانش آموزی است.

وی با اشاره به اقدام سپاه پاسداران مبنی بر تربیت مربیان متخصص برای اردوهای عملی در چند سال اخیر بیان کرد: این موضوع نیز با چالش‌هایی مواجه شده اما بزرگترین مظلومیت این درس این است که درس آمادگی دفاعی دبیر تخصصی ندارد و با وجود اینکه دانشگاه فرهنگیان برای تمام دروس معلم تربیت می‌کند این درس در مظلومیت به سر برده و معلم متخصص آن تربیت نمی‌شود.

فرمانده سپاه چابهار با بیان اینکه آموزش مهارت دفاعی در آموزش عمومی تحصیلی دانش آموزان بسیار حیاتی است تصریح کرد: مهارتهای دفاعی میتواند نرم و سخت باشد که دانش آموزان در مهارتهای سخت باید، جهت یابی، زندگی در شرایط سخت، تیراندازی، دفاع شخصی، نظام جمع و دیگر مهارتهای سخت را به بهترین نحو آموزش ببینند.

سرهنگ پوراحمدیان در ادامه افزود: در عصر حاضر پدافند غیرعامل به عنوان دفاع بدون استفاده از سلاح‌های جنگی، یکی از محورهای مهم دفاع همه جانبه در کشور ما است، این امر مهم نیز یکی از اهمیت توجه به این رشته تخصصی در بدنه آموزش و پرورش را دو چندان میکند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار