سردار شیرزاد خبر داد؛

برگزاری اولین دوره مسابقات والیبال وابستگان نظامی مستقر در ایران

رئیس پلیس بین الملل ناجا از برگزاری اولین دوره مسابقات والیبال وابستگان نظامی و افسران رابط انتظامی خارجی مستقر در جمهوری اسلامی ایران خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ - 07August 2019

برگزاری اولین دوره مسابقات والیبال وابستگان نظامی مستقر در ایرانبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «هادی شیرزاد» رئیس پلیس بین‎الملل ناجا در افتتاحیه مسابقات والیبال وابستگان نظامی و افسران رابط انتظامی خارجی مستقر در جمهوری اسلامی ایران که امروز در مجتمع ورزشی الغدیر ستاد ناجا برگزار شد، اظهار داشت: ورزش و رویداد‌های ورزشی در نظام کنونی فرصت مناسبی برای ارتباطات و تعامل ملت‌ها و فرهنگ‌ها به شمار می‌رود.

رئیس پلیس بین‎الملل ناجا در ادامه افزود: فعالیت‌های ورزشی علاوه بر سلامت جسمانی کارکرد‌های مختلف در زمینه‌های گوناگون که اهم آن کارکرد دیپلماسی و همکاری محور است دارد؛ همچنین ورزش ابزاری برای نزدیکی فرهنگ‌های گوناگون و بستر توسعه دیپلماسی بین دولت‌ها به شمار می‌آید.

وی گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه تعاملات منطقه‌ای و بین المللی در مبارزه با جرایم فراملی در سطح بین المللی، نقشی پویا و برجسته در توسعه روابط با پلیس سایر کشور‌ها ایفا می‌کند.

رئیس پلیس بین الملل ناجا با اشاره به برنامه‌های نیروی انتظامی برای ارتقاء تعاملات بین المللی خاطرنشان کرد: میزبانی مسابقات ورزشی با حضور همکاران و وابستگان نظامی و انتظامی خارجی می‌تواند نوید بخش ایجاد محیط مفرح و دوستانه در پیشبرد اهداف و همکاری‌های بین المللی باشد.

سردار شیرزاد در پایان گفت: امید است تلاش مجموعه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به ویژه معاونت تربیت و آموزش ناجا در برگزاری برنامه‌های بین المللی برای وابستگان نظامی و انتظامی خارجی مستقر جمهوری اسلامی ایران همچون مسابقات ورزشی امروز در کنار ارتقاء روحیه دوستی شاهد توسعه همکاری‌های موثر آتی باشیم.

ورزش درگاهی برای ارتباط بیشتر میان پلیس کشور‌های جهان

«امیرحسین یاوری» معاون تربیت و آموزش ناجا، ورزش را درگاهی برای ارتباط بیشتر میان پلیس کشور‌های جهان بیان کرد و گفت: بیشترین انگیزه در برگزاری رویداد‌های ورزشی افزایش ارتباط میان پلیس‌های جهان است در حال حاضر هشت تیم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در چهار کشور حضوری فعال دارند.

وی ورزش را یک راه حل ساده برای برقراری ارتباط میان کشور‌ها دانست و افزود: هنگامی که صحبت از روابط بین الملل پیش می‌آید ملاحظات امنیتی در اولویت امور قرار خواهد گرفت؛ برگزاری این گونه رویداد‌های ورزشی توانایی ایجاد ارتباط بیشتر بدون موانع را پیش خواهد آورد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها