مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:  

تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند 57 میلیارد تومان اعتبار است

سردار «عبدالله ملکی» با بیان اینکه تاکنون 44 میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: برای تکمیل این پروژه نیازمند 57 میلیارد تومان اعتبار هستیم.
کد خبر: ۳۵۷۰۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰ - 07August 2019

تکمیل مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران نیازمند 57 میلیارد تومان اعتبار استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس استان که با حضور سردار سرتیپ بسیجی «بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سالن شماره یک استانداری برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره‌کل در دو بخش تدوین و ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس، اظهار داشت: سال گذشته 102 برنامه فرهنگی به طور صد در صد انجام شده و 114 برنامه نیز در سال 98 در دستور کار قرار دارد.

وی نهضت جمع آوری خاطرات رزمندگان و پیشکسوتان ادارات را یکی از برنامه های سال 98 اعلام کرد و افزود: انتظار داریم با همکاری ادارات 10 هزار و 400 ساعت خاطره جمع آوری کنیم.

این مسئول با اشاره به افتتاح بخشی از ساختمان‌های مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بهمن 96، گفت: بحث محتوایی از اولویت‌های تکمیل این پروژه است که نیازمند تأمین اعتبار است.

ملکی با بیان اینکه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران وارد دوازدهمین سال ساخت خود شده و با بیان اینکه تاکنون 44 میلیارد تومان هزینه شده، گفت: برای تکمیل این پروژه نیازمند 57 میلیارد تومان هستیم.

وی با بیان اینکه در این مرکز قرار است نقش لشکر 25 کربلا، لشکر 30، ده یگانی که مازندران در جنگ معینشان بود، به نمایش گذاشته شود، گفت: همچنین نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد و جنگ جنگل که 134 شهید تقدیم کردیم، به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه مازندران در گذر تاریخ یکی از بخش‌های این مرکز است که در مساحت 6 هکتاری به نقش مردم علوی‌تبار مازندران در ورود تشیع، انقلاب و دفاع مقدس می‌پردازد، ادامه داد: انتظار است که با گذشت 30 سال از جنگ تحمیلی، این مرکز هر چه سریعتر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با اشاره به همکاری و حمایت دستگاه‌ها در ساخت موزه فرهنگی دفاع مقدس، عنوان کرد: در منطقه فاو 4 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده که مسئولیتش را شهرداری ساری به عهده گرفته و امیدواریم این پروژه بزودی به اتمام برسد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها