حزب «سید عمار الحکیم» در عراق، دولت سایه تشکیل می‌دهد

بعد از آنکه گزارش‌ها از تلاش حزب «تیار الحکمة الوطنی» برای تشکیل اپوزیسیون در پارلمان عراق خبر داده بود، اکنون یک عضو آن می‌گوید، این حزب قصد تشکیل دولت سایه دارد.
کد خبر: ۳۵۷۰۷۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۹ - 07August 2019

حزب «سید عمار الحکیم» در عراق، دولت سایه تشکیل می‌دهدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «حسن خلاطی» نماینده پارلمان عراق و عضو حزب «تیار الحکمه الوطنی» به رهبری سید عمار الحکیم، از تلاش این حزب برای تشکیل «دولت سایه» خبر داد.

این نماینده عراقی به پایگاه خبری «شفق نیوز» عراق گفت: مقصود ما از حکومت سایه طرح دیدگاه‌ها به موازات دیدگاه‌های هر وزارتخانه است. به این معنا که مقابل برنامه هر وزارتخانه در دولت، یک برنامه طراحی می‌شود.

خلاطی توضیح داد: دولت در سایه لزوماً به معنای وزیر مقابل وزیر یا نخست وزیر در مقابل نخست وزیر نیست، اما مقابل برنامه‌های هر وزارتخانه یک برنامه وجود خواهد داشت. او همچنین گفت، حزب تیار الحکمه برای هر وزارتخانه یک برنامه دارد و آن را با برنامه‌های وزارتخانه مقایسه می‌کند.

حزب نوپای تیار الحکمه به رهبری سید عمار الحکیم -که جولای دو سال گذشته (2017) تأسیس شد- یکی از اعضای ائتلاف سیاسی «الاصلاح و الاعمار» است. ائتلاف «سائرون» به رهبری مقتدی صدر و ائتلاف «النصر» به ریاست حیدر العبادی (نخست‌وزیر پیشین) از دیگر اعضای این ائتلاف هستند.

پیشتر نیز گزارش‌های خبری از تلاش و تمایل تیار الحکمه برای تشکیل فراکسیون اپوزوسیون در پارلمان عراق خبر داده بودند.

انتهای پیام/ 141   

نظر شما
پربیننده ها