شهیدی از زمره مستضعفین

شهيد سيد «محمد صحافي» از محرومين جامعه بود و به همین دلیل درد محرومین و مستضعفین را از نزديک لمس می‌كرد و از اين جهت در رنج آن‌ها سهيم بود.
کد خبر: ۳۵۷۱۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶ - 08August 2019

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، شهيد سيد «محمد صحافی» متولد در مرداد سال 1344 ابرکوه است؛ او از همان كودكی معتقد به موازين و احكام الهی بود و چون خودش از محرومين جامعه بود لذا درد محرومین و مستضعفین را از نزديک لمس می كرد و از اين جهت در رنج آنها سهيم بود.

تحصيلات ابتدائـی را در مدرسه نسفی و تحصيلات راهنمايی را در مدرسه راهنمايی شهید مدرس و تحصيلات متوسطه را تا سال دوم نظری در دبيرستان شهيد حقدوست طی ‌كرد وي به كلاس های دينی علاقه زيادي داشت و درسال 1357 كه انقلاب حركت خودش را به رهبری امام خمينی آغاز کرد، سيد محمد يكی از كسانی بود كه انقلاب شكوهمند اسلامی ‌را درک كرد و پيوسته كوشش می‌‌كرد كه اين انقلاب به پيروزی برسد و حكومت طاغوت سرنگون شود‌.

پس از پيروزی انقلاب فعاليت های چشمگيری را در ارگان ها و نهادهای انقلابی در‌خط امام داشت؛ وی يكی از اعضای فعال پايگاه شهيد بهشتی بود تا اين كه جنگ تحميلی از‌‌‌‌‌‌‌ طرف آمريكای جنايتكار آغاز گشت.

با شروع كار بسيج و سپاه ‌در نخستين فرصت برای آموزش روانه گشت اما چون پدر و مادر او به ايشان علاقه زيادی داشتند زمانی که از پادگان شهید دستغیب در حال اعزام به جبهه بود او را بازگرداندند.

وی در بازگشتن به پدر و مادرش‌گفته بود كه من‌ راه را شناختم و بايستی در اين راه شهيد شوم پس از اين كه از پادگان آموزشی برگشته بود بار ديگر به جبهه‌های نبرد حق عليه باطل شتافت و در ‌عمليات والفجر‌2 که در تاریخ 29 تیرماه 1362 که با رمز یا الله آغاز شد شرکت کرد و در 8 روز از عملیات می گذشت که بر اثر اصابت تیر دشمن بعثی به شکم شربت شهادت نوشيد و به لقاء‌لله پيوست‌.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار