امام جمعه بوشهر:

شهید «رئیسعلی‌ها» مقابل تجاوز دشمنان در ‌خلیج فارس خواهند ایستاد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه اگر متجاوزان بخواهند در حوزه خلیج فارس حمله‌ای کنند گفت: شهید رئیسعلی‌ها در استان بوشهر ایستاده‌اند.
کد خبر: ۳۵۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ - 09August 2019

شهید رئیسعلی‌ها مقابل تجاوز دشمنان در ‌خلیج فارس خواهند ایستاد

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، آیت‌الله «غلامعلی صفایی بوشهری» امام جمعه شهر بوشهر در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر با استناد به بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با نخبگان و مدال‌آوران مسابقات بین‌المللی والبیال با بیان اینکه نخبگان نباید تنها به نخبگی قانع باشند اظهار داشت: نخبگان باید با نگاه انقلابی و مبتنی بر تفکر اسلامی مرزهای دانش و فناوری‌ را به پیش ببرند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه اگر به علم و فناوری وابسته باشیم استقلال واقعی محقق نمی‌شود گفت: استان بوشهر با تلاش‌های انجام شده و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی به منطقه ویژه علم و فناوری تبدیل شد که افتخاری برای این استان محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه جوانان و نخبگان ایرانی در رقابت‌های مختلف بین‌المللی می‌درخشند خاطر نشان کرد: باید مسئولان از این متخصصان، دانشمندان و نخبگان حمایت ویژه کند و به جوانان، نخبگان داخلی و حرکت‌های پیشرفت‌زای آنان اعتماد داشته باشند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با تاکید بر اینکه همگان به ویژه نخبگان باید تفکر انقلابی داشته باشند افزود: همگان به ویژه نخبگان باید تفکر انقلابی و اسلامی و بصیرت داشته باشند و آن را تقویت کنند.

امام جمعه بوشهر ایران را یک کشور مترقی و انقلابی دانست و تاکید کرد: باید بصیرت عمومی و تفکر انقلابی در جامعه گسترش یابد چراکه این مهم یک عنصر مهم در عرصه حفظ و پیشرفت انقلاب است.

خطیب نماز جمعه بوشهر با اشاره به اینکه روز 16 مرداد سال 1294 شمسی 104 سال پیش انگلیس از طریق  بوشهر و آب‌های خلیج فارس به ایران تجاوز کرد افزود: حماسه مقاومت با پایداری به فرماندهی سردار بزرگ اسلام شهید «رئیسعلی دلواری» و مردم تمامی استان بوشهر به ویژه مردم قهرمان دلوار و بوشهر چنان حرکتی ایجاد شد انگلیس مجبور شد نیروی دریایی خودش را به دلوار اعزام کند.

وی کشته شدن افسران و تفنگداران ارتش انگلیس در این عملیات را یادآور شد و تاکید کرد: این چند روز حمله انگلیس به دلوار و  مقاومت مردم، در تاریخ برای این کشور درس شد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر این نکته که اگر متجاوزان بخواهند در حوزه خلیج فارس در عرصه تعرض به ایران، حمله‌ای کنند رئیسعلی‌ها در استان بوشهر ایستاده‌اند گفت: در این تجاوزها یک وجب از خاک بوشهر اشغال نشد و تنها اثری که از تجاوز انگلیسی‌ها به بوشهر باقی مانده قبرستان ننگین آنها است.

آیت‌الله صفایی بوشهری این حماسه علیه انگیسی‌ها را عظمت استان دانست و تاکید کرد: اکنون هم حسب فرمان رهبر انقلاب اسلامی، چه انگلیس، آمریکا و هر بیگانه‌ای کوچکترین تعرض به خاک ایران از طریق بوشهر کند همچون رئیسعلی و رزمندگان آن زمان متجاوزان را نابود می‌کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار