احتمال تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در ماه سپتامبر در ژنو

نماینده روسیه در سازمان ملل از تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در ماه سپتامبر در ژنو خبر داد.
کد خبر: ۳۵۷۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱ - 09August 2019

احتمال تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در ماه سپتامبر در ژنوبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «گنادی گاتیلوف» نماینده روسیه در سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که کمیته قانون اساسی سوریه به زودی تشکیل شود.

وی همچنین از احتمال تشکیل این کمیته در ماه سپتامبر (شهریور) در ژنو خبر داد.

خبرگزاری روسی «تاس» روز پنج‌شنبه گذشته به نقل از یک منبع مطلع نوشت روسیه، ایران و ترکیه قرار است روز ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) نشستی سه‌جانبه با موضوع سوریه برگزار کنند و در این نشست، تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید سوریه، اعلام می‌شود.

سال گذشته در جریان نشستی با شرکت گروه‌های مختلف سوری در شهر «سوچی» روسیه، قرار شد سه کشور ایران، روسیه و ترکیه به عنوان ضامن‌های آتش‌بس در سوریه، به شکل‌گیری کمیته‌ای جهت تدوین یک قانون اساسی جدید برای سوریه کمک کنند. از آن زمان، رایزنی‌های متعددی میان سه کشور و طرف‌های سوری انجام شده تا ترکیب این کمیته، نهایی شود.

روند آستانه، ابتکاری است که تهران، مسکو و آنکارا با هدف کمک به حل سیاسی بحران سوریه، آغاز کردند. از آنجا که نشست‌های سه کشور در پایتخت قزاقستان برگزار می‌شود، این ابتکار، روند آستانه نام گرفت. از آغاز فعالیت این گروه سه‌جانبه، در بخش‌های بزرگی از سوریه آتش‌بس برقرار شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها